به گزارش پایگاه خبری نشان :

نشریه انگلیسی اکسپرس نوشت ، داشتن عمری طولانی همیشه آرزویی برای انسان‌ها بوده است. با این حال، برای افزایش طول عمر همیشه لازم نیست خود را از مواهب زندگی محروم کنید. شما می‌توانید با گنجاندن مواد غذایی مفید در رژیم روزانه خود به میزان قابل توجهی از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری کرده و سلامت جسمی و روانی خود را تضمین کنید. متخصصان انگلیسی در همین رابطه تاکید به مصرف نوشیدنی‌های مفید و توقف مصرف نوشیدنی‌های الکلی دارند.

در این میان سبک زندگی و عادات غذایی بسیار دخیل است. براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، شهروندان ژاپنی بالاترین طول عمر را دارند و این موضوع ریشه در رژیم غذایی و نوشیدنی‌ها آن‌ها دارد. یکی از عادات ژاپنی‌ها مصرف چای ماچا است.

ماچا یک نوع چای سبز و معروف در شرق آسیا و چین است. صد‌ها سال است که مردم شرق آسیا از این چای برای درمان بیماری‌ها و حفاظت از بدن بهره می‌گیرند. این چای سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است و خاصیت ضد التهابی دارد. محققان می‌گویند مصرف چای ماچا می‌تواند باعث سلامت قلب شود.

مطالعات نشان داده است به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های پلی فنول، این چای یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای جلوگیری از تصلب شرایین است و همچنین می‌تواند به کاهش التهاب و آسیب به رگ‌ها کمک کند. از همین رو، چای ماچا می‌تواند خطر سکته و بیماری‌های قلبی را در انسان کاهش دهد.

تحقیقات نشان داده است چای ماچا سرشار از ویتامین‌های A، B، C، E و املاح و مواد معدنی است. همچنین فیبر، روی، پتاسیم، کلسیم، سدیم، و آهن از جمله مواد موجود در این چای است که می‌تواند باعث افزایش طول عمر انسان شود.

 ماچا در واقع یک نوع چای سبز است که برگ‌های جوان آن را به صورت سبز چیده و آسیاب می‌کنند. برای دَم کردن آن از آب داغ استفاده کرده و سپس آن را مصرف می‌کنند. چای سبز را پس از دم کشیدن از آب جدا کرده و سپس مصرف می‌کنند؛ اما ماچا را پس از دم کشیدن به طول کامل مصرف می‌کنند. در واقع گیاه ماچا به طور کامل همراه با چای مصرف می‌شود و دور ریز ندارد.

تحقیقات متعدد از فواید بی شمار چای ماچا حکایت دارد. مهمترین این فواید شامل موارد ذیل است:

۱- جلوگیری از ابتلا به برخی سرطان‌ها

۲- کاهش دهنده کلسترول بد خون

۳- جلوگیری از ابتلا به سکته قلبی

۴- کمک به هضم راحت غذا

۵- افزایش دهنده انرژی در دسترس بدن

۶- تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

 متخصصان تغذیه همواره بر اهمیت مصرف چای ماچا تاکید کرده اند. از آنجا که این چای می‌تواند تاثیرات مثبتی همانند کاهش کلسترول بد و پایین آوردن قند خون داشته باشد برای جلوگیری از ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی، و سرطان بسیار مفید است.

برخی تحقیقات نشان داده است مصرف چای ماچا همچنین می‌تواند روند مخرب بیماری دیابت را معکوس کند. مصرف روزانه این چای به میزان قابل توجهی به کاهش قند خون افراد کمک می‌کند./باشگاه خبرنگاران