به گزارش پایگاه خبری نشان :

باشگاه خبرنگاران جوان، پیداشدن یک کرم سرچکشی در ایالت ویرجینیای آمریکا به سوژه رسانه ها تبدیل شد. به تازگی ماموران حیات وحش ویرجینیا تماسی از یکی از شهروندان در مورد پیداشدن نوعی مار عجیب دریافت کردند. کارشناسان حیات وحش پس از مراجعه به محل رویت مار، با جانوری که دارای شکل سری عجیب بود برخورد کردند.

بنا به اعلام مرکز کنترل و مدیریت حیات وحش ویرجینیا این جانور  در منطقه «میدلوتیان» پیدا شد. این مرکز با انتشار کلیپی کوتاه از این جانور ۱۰ تا ۱۲ اینچی در صفحه فیسبوک خود از شهروندان محلی در مورد شناسایی آن کمک خواست. در توضیح این ویدئو آمده است: «مشکل اینجاست که ما هرگز چنین ماری را ندیده بودیم و مطمئن نیستیم چنین خزنده‌ای با طبیعت (فرم سر بدن) عجیب یک مار باشد، مانند دو کلاهخود که روی سر این خزنده دیده می‌شود؛ بنابراین اگر کسی نظری دارد لطفا در این باره به ما کمک نماید.»

پس از انتشار این ویدئو، این مرکز با توضیحی فیسبوک خود را بروزرسانی کرد. در این توضیح آمده که این جانور در واقع نوعی کرم سرچکشی است که معمولا در جنوب شرقی آسیا یافت می‌شود. بنا به کفته کاربران کشتن این کرم ها بسیار مشکل است.

بنا به LiveScience کشتن کرم های سرچکشی بسیار دشوار است و آن‌ها قادرند تکه‌های کوچک قطعات بدن خود را بار دیگر بازسازی کنند. طبق اعلام انستیتوی گونه‌های مهاجم تگزاس، کرم‌های سرچکی ده‌ها سال پیش وارد آمریکا شده اند. این کرم‌ها ظاهرا از طریق گیاهان باغی به کشور آمریکا آورده شده اند و از سال ۱۹۰۱ به طور منظم در گلخانه‌ها یافت می‌شوند.

حجم ویدیو: 1.02M | مدت زمان ویدیو: 00:00:15