به گزارش پایگاه خبری نشان :

باشگاه خبرنگاران: یک پیرزن روسی پس از گذراندن یک شب کامل در سردخانه به طور معجزه آسایی از مرگ برگشته و زنده شد. پزشکان خبر از مرگ زینیدا کانونوا ۸۱ ساله پس از عمل جراحی برای رفع انسداد روده دادند و به خانواده او اطلاع داده شد تا برنامه ریزی برای دفن کانونوا را آغاز کنند.

کانونوا ساعت ۱:۱۰ بامداد ۱۴ آگوست به سردخانه بیمارستان منطقه گورشنسکی منتقل شد، بعد از حدود هفت ساعت و حوالی ساعت هشت صبح، کارگر سردخانه هنگامی که پیرزن را روی زمین افتاده بود، مشاهده کرد. راننده آمبولانس هنگام ورود به ساختمان بیمارستان سر و صدایی شنید و از صدای کارگر سردخانه که می‌خواست خانم کنونوا را آرام کند متعجب شد. در ابتدا فکر کرد که او عقل خود را از دست داده و شروع به صحبت کردن با اجساد کرده است، اما وقتی دید پیرزن که دست کارگر مرده را گرفته و درخواست کمک می‌کند، متعجب شد.

این پیرزن بلافاصله به اتاق مراقبت‌های ویژه منتقل شد و یکی از پزشکان با دختر برادرش خانم تاتیانا تماس گرفت که او سریع به بیمارستان برود. گرچه تاتیانا از زنده بودن عمه‌اش خوشحال بود، اما در همان زمان عصبانی هم بود و از مدیریت بیمارستان خواست تا درباره آنچه اتفاق افتاده به او توضیح دهد. به او گفتند که کونونوا به مدت ۱۵ دقیقه از نظر بالینی مرده بود و اکنون به طور معجزه آسایی از مرگ بازگشته است. بعدا پزشکان اعتراف کردند که خانم کونونوا را یک ساعت و ۲۰ دقیقه پس از مرگ به سردخانه فرستادند.

پزشک اصلی رومن کوندراتنکو و متخصص بیهوشی تا زمان تحقیقات از کار تعلیق شدند. الکساندر ولاسوف، سرپرست بیمارستان گفت: "بیمار ۳۰ دقیقه تحت عمل احیا قرار گرفت، اما پاسخ نداد و در نتیجه از نظر بیولوژیک مرده در نظر گرفته شد و این مورد تایید شد." او افزود: "متخصص بیهوشی بسیار احساس ترس می‌کند و ما نگران او هستیم. همه اشتباه می‌کنند و ما هنوز نمی‌دانیم که آینده حرفه‌ای وی پس از این حادثه چه خواهد شد. "