به گزارش پایگاه خبری نشان :

همراه با پیروزی دموکرات ها و در راس آنها بایدن، در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده قیمت طلا ابتدا اندکی کاهش و سپس افزایش قابل توجهی را از خود نشان داد که باعث شد تا سرمایه گذاران از خود بپرسند در نهایت قیمت طلا پایین خواهد ماند و یا بالا خواهد رفت؟

با پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری و از طرف دیگر پیروزی جمهوری خواهان در بدست آوردن کرسی های سنا یکی از پرتنش ترین سناریو ها برای طلا به وجود آمد.

کارشناسان انتظار داشتند که با پیروزی بایدن بسته ی بزرگ محرک مالی تصویب شود اما با در دست گرفتن سنا توسط جمهوری خواهان این موضوع به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. کارشناسان پیش بینی می کنند که در حال حاضر تنها می توان انتظار تصویب یک بسته کوچک 5000 میلیارد دلاری را در ماه های ابتدایی سال آینده میلادی انتظار داشت.

این موضوع می تواند بالا رفتن قیمت طلا را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده و اجازه ندهد که قیمت طلا چندان بیش از انتظار افزایش یابد. هرچند باید توجه داشت که این به معنای بالا نرفتن یا سکون قیمت طلا نیز نخواهد بود.

بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که با باز شدن بازار های جهانی در روز دو شنبه این هفته انس طلا بالا رفته و حتی ممکن است برای بار دیگر به 2000 دلار در هر انس برسد.

بالا رفتن انس همچنین می تواند برای روی قیمت طلا در ایران نیز تاثیر گذشته و مانع از ریزش شدید قیمت طلا در ایران شود و حتی باعث بالا آمدن قیمت آن نیز بشود.

انتظار برای بالا رفتن قیمت طلا طی روز های آینده به هیچ عنوان انتظار بیهوده یا بعیدی نبوده و انتظار می رود که طلای جهانی اگر تا 2000 دلار هم نرسد تا نزدیکی 2000 دلار خواهد رسید./ سایت طلا