به گزارش پایگاه خبری نشان :

"جیل تریسی جاکوب بایدن " نام کامل همسر جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکاست.

"جیل بایدن" 69 ساله در سال 1951 در شهر هامونتون ایالت نیوجرسی آمریکا به دنیا آمده است. او 4 خواهر دیگر نیز داشته است. جیل بزرگ شده پنسیلوانیا است. او در سال 1970 و در سن 19 سالگی با یکی از اعضای تیم فوتبال دانشکده ازدواج کرد اما این ازدواج 4 سال بیشتر دوام نداشت و در سال 1974 به جدایی انجامید.

جیل که یک معلم تدریس زبان و ادبیات انگلیسی در مدارس دولتی آمریکاست، دکترای علوم آموزشی دارد.

او در سال 1977 یعنی 43 سال پیش با سناتور "جو بایدن " که همسر نخست و یک فرزند خردسال خود را در  سانحه تصادف رانندگی از دست داده بود، ازدواج کرد.

حاصل این ازدواج دختری است به نام "اشلی" که 39 سال دارد و او نیز همانند مادر در فعالیت‌های اجتماعی فعال است و البته دستی نیز در صنعت مد و طراحی دارد.

بایدن از ازدواج نخستش 2 فرزند پسر داشت که پس از ازدواج با جیل ، جیل بایدن برای آنها مادری کرد.

"هانتر" پسر کوچک و "بو" بایدن پسر بزرگ که 5 سال پیش در اثر سرطان درگذشت.

جیل بایدن علاقه زیادی به شغل معلمی دارد و حتی در کنوانسیون ملی حزب دموکرات در تابستان امسال که برای انتخاب نامزدی نهایی بایدن برای انتخابات تشکیل شده بود از یک کلاس درس خالی (به خاطر کرونا) در شهر ولمینگتون ایالت دلاور به صورت ویدئو کنفرانسی در کنوانسیون سخنرانی کرد و از محسنات و خوبی های همسرش گفت.

جیل بایدن سابقه حضور در سمت بانوی دوم آمریکا را دارد (8 ساله دوران اوباما) و حالا قرار است به مدد پیروزی همسرش در انتخابات ریاست جمهوری، با عنوان بانوی اول آمریکا فعالیت ها و مسئولیت های بیشتری در کاخ سفید بر عهده بگیرد.

او نخستین بانوی اول آمریکاست که علاوه بر این سمت رسمی، شغل و محل درآمد کاملی از حرفه آموزگاری در بیرون کاخ سفید دارد.

میشل اوباما بانوی اول سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود از علاقه وافر جیل بایدن به تدریس حتی در طول سفرهای سیاسی و انتخاباتی گفته است. به گفته میشل اوباما جیل حتی فرصت نشستن و سفر با هواپیمای اختصاصی رییس جمهوری آمریکا را برای تصحیح برگه‌های امتحانی دانش آموزان مغتنم می‌داند و در جشن پیروزی باراک اوباما در انتخابات سال 2008 لباس مهمانی شبانه خود را در دستشویی مدرسه پوشیده و به مراسم جشن رفته بود.

دکتر جیل بایدن نخستین بانوی اول آمریکا خواهد بود که مدرک دکترا دارد.

او در مصاحبه اخیر خود با شبکه خبری "سی بی اس" آمریکا گفته است:" من به بسیاری از پناهجویان و مهاجران تعلیم می دهم. من داستان های آنها را دوست دارم و این واقعیت را دوست دارم که می‌توانم در راه موفقیت به آنها کمک کنم."

جیل بایدن از فوریه 2017 پس از اینکه باراک اوباما دولت را تحویل ترامپ داد و او بایدن هم از کاخ سفید خداحافظی کردند، در ایالت دلاور یک بنیاد خیریه به نام "بنیاد بایدن" برای انجام کارهای خیریه اجتماعی و مقابله با خشونت علیه زنان تشکیل داده است.

انتظار می رود در طول دوران ریاست جمهوری بایدن فعالیت دفتر بانوی اول آمریکا به ریاست جیل بایدن در کاخ سفید رونق بیشتری بگیرد.

عصر ایران