به گزارش پایگاه خبری نشان :

 اگر دلتان می‌خواهد به یاد بیاورید که تلفن‌های همراه اولیه چه شکلی بودند کافی است به کلکسیون تلفن همراه یک تعمیرکار اهل ترکیه سر بزنید. «سهابتین آُزسیلیک»، مجموعه‌ای از تلفن‌های همراه قدیمی را در خانه اش جمع آوری کرده است.

او که اهل «وان» ترکیه است می‌گوید کلکسیون تلفن‌های همراه قدیمی او حدود ۲۰۰۰ تلفن همراه را شامل می‌شود. این تلفن‌ها از برنده‌های مختلفی هستند که او طی سال‌ها تعمیرات موبایل جمع آوری کرده است.

12

این در حالی است که بنا به گفته ازسیلیک چند سال پیش سارقان با ورود به خانه او حدود ۷۰۰ تلفن همراه او را به سرقت بردند. او جمع آوری کلکسیون تلفن‌های همراه خود را از ۲۰ سال پیش آغاز کرد. با وجود آنکه افرادی مشتری خرید برخی از تلفن‌های کمیاب کلکسیون او هستند، اما وی قصدی برای فروش آن‌ها ندارد.

ازسیلیک در این باره گفت: «من این کار را (جمع آوری تلفن‌های همراه) به خاطر علاقه ام به تلفن‌های همراه انجام دادم. برخی از تلفن‌های همراه که در کلکسیون من وجود دارد کار می‌کنند، اما دیگر توسط شرکت‌ها تولید نمی‌شوند.»

11

او با اشاره به مشتریان برای استقبال از مدل‌ها افزود: «برخی از مدل‌ها کمیاب و ارزشمند هستند. آن‌ها مشتریان خاص خود را دارند، اما من قصد فروش هیچ یکی از تلفن‌های همراه کلکسیونم را ندارم.»

گفتنی است؛ سهابتین آُزسیلیک تنها فرد در جهان به شمار نمی‌رود که به جمع آوری تلفن‌های همراه علاقه‌مند است. پیشتر و در سال ۲۰۱۷ نیز یک جوان اهل اسلواکی با نام «استفان پلگاری» به خاطر علاقه اش به جمع آوری بیش از ۱۲۳۱ تلفن همراه از مدل‌های مختلف به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده بود.