به گزارش پایگاه خبری نشان :

در حالی که کریستیانو رونالدو اسطوره فوتبال دنیا و تیم ملی پرتغال تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۱۰۲ رسانده است، به موازات خود بحث علی دایی اسطوره فوتبال ایران را هم در اکثر رسانه‌های معتبر دنیا پیش کشیده است.

دایی با تیم ملی فوتبال ایران موفق شد ۱۰۹ گل ملی را به ثمر برساند و عنوان آقای گل فوتبال ملی جهان را از آن خود کند. نزدیک شدن رونالدو به علی دایی توجهات را دوباره به سوی اسطوره فوتبال ایران جلب کرده است.

در همین ارتباط سایت «توتومرکاتو» ایتالیا گفتگویی را با علی دایی انجام داده است. رونالدو فقط ۷ گل تا رسیدن به آقای گلی دایی فاصله دارد و شاید این اتفاق در مسابقات آینده پرتغال رخ بدهد.

علی دایی در این خصوص گفت: من صمیمانه امیدوارم رونالدو بتواند به رکورد گل‌های ملی من برسد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ناراحت نمی‌شوید رونالدو از شما سبقت بگیرد؟ تاکید کرد: به هیچ وجه. این افتخار بزرگی برای من خواهد بود که بازیکنی در سطح و کلاس رونالدو بتواند این کار را انجام بدهد. رونالدو نه تنها در این دوران بلکه یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است؛ یک پدیده مطلق.

«هر زمان رونالدو رکورد شما را بشکند چه کار خواهید کرد؟» آقای گل ملی فوتبال جهان در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: خیلی ساده است. مستقیم به رونالدو تبریک می گویم اما اول او باید به این رکورد برسد. رونالدو ۱۰۲ گل ملی با پرتغال زده و مطمئن هستم او رکورد مرا می شکند اما هنوز هفت گل دیگر مانده است (با خنده)

دایی که سابقه بازی در بوندس لیگا آلمان را هم دارد، در خصوص اینکه آیا دوست داشت در لیگ ایتالیا هم بازی کند؟ گفت: مطمئناً بله ولی متاسفانه هرگز فرصت بازی در سری آ را نداشتم. با این حال هنوز لذت بازی مقابل تیم‌های معروف و تاریخی ایتالیا مثل میلان و اینتر را دارم. هرگز آن شب‌های شگفت انگیز فوتبال را فراموش نمی‌کنم و همواره آن را در یاد دارم.

وی در خصوص فوتبال ایتالیا یادآور شد: اغلب فوتبال ایتالیا را دنبال می‌کنم و آن‌را دوست دارم. از نظر من باشگاه‌های ایتالیا مفهوم منحصر به فردی از فوتبال دارند. فقط می‌توانم برای بازیکنان و هواداران سری آ ایتالیا در این شرایط دشوار آرزوی بهترین‌ها را داشته باشم.

سرمربی و کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پایان در پاسخ به این سئوال که بعد از پایان دوران بازیگری چه کار می‌کند؟ گفت: من مدتهاست در کشورم مربی هستم. در سن ۵۱ سالگی تیم ملی ایران و چند باشگاه را هدایت کرده‌ام. در گذشته من در زمین بازی سرگرم بودم و امروز هم همین کار را از روی نیمکت انجام می‌دهم.

مهر