به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از رویترز، این کبوتر ۳ ساله به نام  "نیوکیم" در حراج کبوتران بلژیک فروخته شد.

به نظر می رسد خریدار چینی که هویتش فاش نشده و تلفنی مبلغ پیشنهادی خود را برای خرید ارائه داده تصمیم دارد تا این گونه را در کشور چین تکثیر و تولید مثل کند.

"نیو کیم"در مرکز حراجی «بهشت کبوتران» یا «پیپا» در نزدیکی بروکسل، پایتخت بلژیک فروخته شد، و می توان گفت قیمتش از ارزش طلای هم‌وزن خودش بیشتر است. این حراجی دو هفته در جریان بود و تنها در نیم ساعت مانده به پایان آن، کبوتر گرانبها که «نیو کیم» نام دارد، فروخته شد.

مبلغ پرداختی برای این کبوتران بسیار زیاد است و رکورد قبلی متعلق به کبوتری به نام "آرماندو" بوده که سال گذشته به مبلغ ۱,۲۵ میلیون یورو فروخته شده است.

1263023.jpg

"گنیکولاس گیزلبرشت"از ریاست این حراج در این باره گفت: من معتقدم این فروش یک رکورد جهانی است هرگز با چنین قیمتی یک کبوتر فروخته نشده است. کبوترچاهی "نیوکیم" در مسابقات برگزار شده میان کبوتر چاهی ها از لحاظ سلامت و زیبایی برنده است.

طی سالیان اخیر پرندگان برتر اروپایی شهرت جهانی پیدا کرده اند به ویژه در کشور چین اما خریداران ثروتمند خلیج فارس و آسیا قیمت زیادی برای پرندگان که قادرند صدها مایل پراز کرده و دوباره به خانه بازگردند پرداخت می کنند.

1263022.jpg

مسابقه کبوتران برای اولین بار در زمان سلطنت مینگ که پرندگان از اروپا وارد چین شدند آغاز شد.

بلژیک به تنهایی ۲۰ هزار پرورش دهنده  پرنده برای مسابقات پرندگان را داراست . "نیوکیم" به همراه دیگر کبوتر چاهی ها در اتاق زیر شیروانی در شهربرلار بلژیک زندگی می کند اما به زودی باید به چین رفته و از دوستان خود دور شود.

بلژیکی ها مدت طولانی است که به عنوان بهترین تولیدکننده برجسته کبوتر چاهی ها شهرت دارند پاسکال بودنگین ، رئیس فدراسیون کبوتران بلژیک ، به آسوشیتدرپرس گفت: "همه به کبوترهای ما علاقه مند هستند."