به گزارش پایگاه خبری نشان :

یکی از مهمترین دلایل چاقی، افزایش مصرف کالری است، مصرف کربوهیدراتها مثل نان و برنج و کمبود تحرک، از علل رایج چاقی محسوب می‌شوند.

اما پرخوری گاهی دلایل عصبی دارد؛ بیماریهای هورمونی و اختلال در عملکرد تخمدان در خانمها نیز میتواند چاقی شکمی برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

اما از عوارض چاقی می‌توان به مشکلات قلبی و عروقی اشاره کرد؛ دیابت نوع 2، فشار خون، چربی خون، اختلالات جنسی در آقایان، اختلالات باروری و دردهای مفصلی هم از عوارض چاقی محسوب می‌شوند.

با توجه به این عوارض گسترده که از چاقی بیان کردیم، چاقی مشکلی‌است که باید حتما درمان شود؛ مهمترین امری که در درمان چاقی موثر است، رژیم غذایی مناسب است.

از دیدگاه طب سنتی چاقی به علت افزایش سردی و برودت در بدن بوجود می‌آید بنابراین اصلاح مزاج بدن و کاهش سردی، یکی از درمان‌های مفید چاقی به حساب می‌آید.

این سرد بون مزاج ، باعث می‌شود تا متابولیسم بدن کاهش پیدا کند و این اتفاق موجب می‌شود حتی اگر فرد کالری کمی هم مصرف کند اما باز هم دچار چاقی شود!

نظم در خوردن غذا و مصرف غذا در ساعتهای مشخص میتواند به کاهش وزن کمک شایانی کند.

زیره، زنیان، تخم کرفس، انیسون، رازیانه و نبات کوبیده را از هر کدام به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و یک قاشق مرباخوری بعد از غذا مصرف کنید؛ این ترکیب همراه با رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن کمک کند.

تسنیم