به گزارش پایگاه خبری نشان :

سرهنگ کارآگاه "بهزاد اختیاری" رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران گفت: پرونده ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه فروش خودروی تصادفی به جای خودروی سالم در کلانتری 140 باغ فیض تشکیل و با دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی برای تحقیقات به آگاهی دعوت و اظهار داشت، قصد خرید یک دستگاه خودرو را داشتم که آگهی فروش یک دستگاه خودرو ال 90 در فضای مجازی که قیمت مناسبی را درج کرده بود برخورد کردم. در توضیحات آگهی نوشته شده بود خودرو سالم و بدون رنگ است که پس از تماس با فروشنده برای بازدید خودرو هماهنگ کردم.

کلاهبرداری با خودروی تصادفی

وی تصریح کرد: شاکی گفت، زمانی که به محل قرار رسیدم متوجه شدم چند نفر دیگر هم در محل حاضر و قصد خرید همان خودرو را دارند و با مجاب کردن من که خودرو سالم و فاقد رنگ می باشد من را ترغیب به خرید خودرو کردند و من هم ضمن توافق با فروشنده قرار شد برای انتقال مالکیت روز بعد به دفترخانه اسناد رسمی برویم و مبلغ خودرو را به وی پرداخت کنم.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران افزود: شاکی ادامه داد، با پرداخت ثمن معامله به مبلغ 960 میلیون ریال، خودرو به نام من شد و پس از گذشت چند روز متوجه شدم فروشنده کلاهبردار بوده و فروشنده خودروی تصادفی و چپی را به من فروخته است.

سرهنگ اختیاری با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات پلیسی، موفق شدند هویت فرد کلاهبردار به نام کریم و مخفیگاهش را در محدوده پونک شناسایی کنند، افزود: با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بازجوئی های اولیه به بزه انتسابی معترف و اعلام داشت تا کنون 5 دستگاه خودرو ال 90 و یک دستگاه خودرو پژو پارس با همدستی یکی از دوستانم به نام کامران بدین شیوه فروخته ام.

این مقام انتظامی با بیان اینکه دومین متهم پرونده نیز در مخفگیاهش دستگیر شد، گفت: وجوه حاصل از فروش خودروها که به صورت چک بانکی دریافت شده را به حساب همسرم انتقال داده ام .

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از 5 میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: متهمان با دستور بازپرس پرونده تحت نظر می باشد و تلاش برای شناسایی سایر شاکیان در دستور کار قرار دارد

رکنا