به گزارش پایگاه خبری نشان :

برترین‌ها: گردو یکی از مغذی ترین خوراکی ها است، اما مصرف زیاد آن بر کبد و سایر اندام های دستگاه گوارش فشار وارد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، یک متخصص تغذیه در روسیه با نام اولگا کوربووا در مقاله ای به این مسئله می پردازد که چگونه گردو به بدن انسان کمک می کند و چه زمانی خوردن ان می تواند خطرناک باشد.

درخت این میوه مفید می تواند به 25 متر ارتفاع و 400 سال عمر کنند. امروزه در قفقاز، آسیای میانه و مدیترانه گردو کشت می شوند.

یونانی ها این آجیل را "سلطنتی" می نامیدند، زیرا بسیار ارزش بالایی دارد و به همین دلیل به قیمت زیادی فروخته می شد.

اجداد ما از رنگ های گردو برای ایجاد رنگ مو قرمز یا قهوه ای استفاده می کردند.

اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، این محصول می تواند به عنوان غذای کمکی در کنار شام شما قرار گیرد، زیرا غنی از ملاتونین است، هورمونی که هنگام خوابیدن و بیدار شدن به شما کمک می کند.

با وجود همه این فواید، گردو می تواند مضر باشد. این محصول برای برخی افراد الرژی نسبتاً قوی دارد، بنابراین باید به تدریج در رژیم غذایی وارد شود و واکنش بدن را در این افراد کنترل کرد.

در مورد کسانی که بیماری های التهابی مزمن دستگاه گوارش دارند نیز باید با احتیاط گردو بخرند. محتوای بالای چربی در هسته های گردو فشار زیادی را بر کبد و لوزالمعده و همچنین سایر اندام های دستگاه گوارش وارد می کند.

گردو و فندق سرشار از اسیدهای امگا 3 و ویتامین E هستند که دارای خواص آنتی اکسیدان بالا و همچنین منیزیم و فیبر هستند. متخصصان توصیه می کند شش تا هفت مغز فندق و دو تا سه عدد گردو، سه بار در هفته خورده شوند.