به گزارش پایگاه خبری نشان :

چین با استناد به مطالعه‌ای داخلی، در مورد شیوع ویروس کرونا این ادعا را مطرح کرده است که بیماری مذکور زاده خاک چین نیست و اساسا از ایتالیا وارد چین شده است. این ادعا می‌تواند آسیایی بودن این ویروس را به اروپایی بودن تغییر دهد.

مقامات در پکن در حال انجام یک مطالعه جدید هستند که نشان می‌دهد این بیماری ممکن است در اوایل سپتامبر در کشور‌های اروپایی در حال شیوع بوده، ولی اعلام نشده است (حدود سه ماه قبل از اینکه گسترش آن در مرکز شهر ووهان چین تأیید شود.) در این گزارش آمده است، ما پیشتر نیز از اسپانیا و همچنین ارتش ایالات متحده در مورد منشأ همه گیری سوال کرده ایم و معتقدیم این ویروس در اکتبر سال گذشته در جریان بازی‌های جهانی نظامی به ووهان آورده شده است.

رسانه‌های دولتی چین نیز اکنون به شدت عقیده دارند که مطالعه جدید موسسه ملی سرطان ثابت می‌کند که این بیماری احتمالاً در ایتالیا و نه چین آغاز شده است. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز گفت: «این یک بار دیگر نشان می‌دهد که ردیابی منبع ویروس یک سوال علمی پیچیده است که باید به عهده دانشمندان گذاشته شود. این موضوع یک روند در حال توسعه است که می‌تواند چندین کشور را درگیر کند.»

با این حال، بسیاری از دانشمندان نسبت به یافته‌های این مطالعه تردید دارند و برخی دیگر اظهار داشتند که نمی‌توان چین را از فرضیه انتشار ویروس کرونا کنار گذاشت.