به گزارش پایگاه خبری نشان :

باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم و آیین‌های عجیبی که در کشور هند رایج است موجب شده تا برخی این کشور را «سرزمین عجایب» بدانند، مانند «نبرد با مدفوع گاو‌ها»! امسال نیز روز «نبرد با پِهِن گاو‌ها» در روستای «گوماتاپورا» واقع در مرز دو ایالت کارناتاکا و تامیل نادو هند برگزار شد.

مراسم امسال نیز پس از جمع آوری مدفوع‌ها از خانه‌های صاحبان گاوها در این روستا و گردآوری آن در محوطه معبد محلی انجام شد. افراد محلی کوهی از مدفوع گاو را که با گل همیشه بهار تزئین شده بود با تراکتور به این معبد منتقل کردند.

پس از انجام مراسم اولیه دعای برکت در محوطه باز معبد توسط کشیشان محلی ، این نبرد میان افراد محلی آغاز شد. در تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده است افراد محلی که پیراهن خود را از تن خارج کرده اند در حال نبردی شدید دیده می‌شوند. این تصاویر اهالی محلی را در حالی که مدفوع های گاو را به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند نشان می‌دهد. برای افراد جوانی که در این مراسم شرکت می‌کنند این نبرد هم نوعی سرگرمی است و هم به اعتقاد آن‌ها دارای مزایای سلامتی.

بنا به باور افراد محلی، لمس این مدفوع حیوانی متبرک شده نه تنها می‌تواند آن‌ها را از بیماری مصون بدارد بلکه بیماری احتمالی آن‌ها را نیز درمان می‌کند. بنا به اعتقاد آن‌ها این نبرد شانسی بزرگ برای سلامت جسمانی به ویژه در شرایط شیوع ویروس مرگبار کرونا در جهان به حساب می‌آید.

گفتنی است؛ ساکنان این روستا معتقدند که یکی از خدایان آن‌ها با نام «بیرِشوارا اِسوامی» در مدفوع گاو متولد شده است. در ادامه می‌توانید ویدئویی از این مراسم عجیب را مشاهده کنید.

حجم ویدیو: 9.94M | مدت زمان ویدیو: 00:02:58