به گزارش پایگاه خبری نشان :

 مدتی قبل مأموران پلیس آگاهی استان البرز در جریان سرقت مسلحانه 2شمش گران‌قیمت مس به ارزش 400میلیون تومان قرار گرفتند.

شاکی در تشریح ماجرا گفت: من در خرید و فروش شمش‌های مس با آلیاژ صنعتی خاص که ارزش زیادی دارند فعالیت دارم. مدتی قبل از طریق یکی از آشنایان با زنی آشنا شدم که قصد خرید شمش مس را داشت. چندبار با این زن تلفنی صحبت کردیم و قرار شد که او دو عدد شمش به ارزش 400میلیون تومان از من خریداری کند. پیش از آن اما گفت که می‌خواهد همراه یک کارشناس، شمش‌ها را ببیند تا از مرغوب بودن آلیاژ آن مطمئن شود.

شاکی ادامه داد: من هم قبول کردم و برای نشان دادن شمش‌ها با او قرار گذاشتم. زن جوان به من گفت که چون محل کارش در خارج از شهر است، در همان حوالی قرار بگذاریم و روز قرار این زن با مردی که می‌گفت کارشناس است به آنجا آمد و من هم شمش‌ها را نزد آنها بردم. مرد جوان سرگرم بررسی شمش‌ها شد اما در همین هنگام 3مرد که همگی نقاب و چاقو و قمه داشتند به ما حمله کردند. آنها با تهدید شمش‌ها را از من گرفتند و سپس همراه زن جوان و مردی که می‌گفت کارشناس است فرار کردند.

با شکایت این مرد، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری دزدان شروع شد. آنچه مشخص بود اینکه زن جوان عضو باند سرقت بوده و همه این ماجرا نقشه‌ای برای کشاندن شاکی به خارج از شهر و سرقت شمش‌های باارزش او بوده است.

کارآگاهان با بررسی سرنخ‌هایی که از این زن به جا مانده بود موفق شدند هویت واقعی وی را شناسایی کنند. آنها با زیرنظر گرفتن این زن دریافتند که او سردسته باند سرقت و این نقشه را به تنهایی کشیده است. در ادامه مخفیگاه همدستان وی نیز شناسایی شد و در یک عملیات ضربتی که نیمه‌های شب صورت گرفت، هر 5عضو باند سرقت دستگیر شدند.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این خبر گفت: در مخفیگاه اعضای این باند 3قبضه سلاح کمری و چندین قبضه چاقو و قمه کشف و مشخص شد که اعضای این باند در حالی برنامه‌ریزی برای ارتکاب چند سرقت مسلحانه دیگر بوده‌اند که در اجرای آنها ناکام ماندند.

به گفته وی، ارزش شمش‌های سرقت شده از سوی آنها 400میلیون تومان است که با دستگیری این باند تحقیقات برای فاش شدن دیگر سرقت‌های احتمالی آنها ادامه دارد./همشهری