به گزارش پایگاه خبری نشان :
این روزها از الاغ به عنوان یک حیوان پول ساز با خرج کم یاد می شود که می تواند میلیون ها تومان برای صاحبش پول سازی کند. به تازگی هم ویدئویی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که در آن یک دامدار از درآمد روزانه بیش از یک میلیون تومانی اش از شیر و فضولات الاغ ها می گفت که بازتاب زیادی داشت. به همین دلیل امروز سعی داریم از درآمدهایی که الاغ دارد بنویسیم که خواندنش نه تنها خالی از لطف نیست که می تواند مفرح هم باشد.
شیر الاغ
هر الاغ به طور متوسط روزانه 1.5 لیتر شیر می دهد و  این روزها هر لیتر آن حدود 150 هزار تومان قیمت دارد. یعنی هر الاغ ماده روزانه بیش از 200 هزار تومان فقط از طریق شیرش خلق ثروت می کند. اگر دامداری که الاغ را نگهداری می کند کمی خلاق باشد، از شیر الاغ پنیر هم تولید می کند که یکی از گران ترین پنیرها در دنیاست. هر 30 لیتر شیر الاغ تقریبا یک کیلو پنیر می دهد که قیمت آن حدود 7 میلیون تومان است.

 

 

پشکل الاغ

عنبرالنسا یا همان پشکل ماده الاغ باکره یکی دیگر از محصولاتی است که سوددهی بالایی دارد. این محصول از قدیم در طب سنتی کاربردهایی داشته و حالا هم که ادعا شده در رفع کرونا شاید موثر باشد قیمت آن به شدت افزایش یافته است تا جایی که هر کیلو فضولات الاغ در سایت های مختلف بین 75 تا 150 هزار تومان فروخته می شود.
روغن و پوست الاغ
هرچند استفاده از گوشت الاغ مکروه است اما جدای از گوشت آن، پوست و چربی زیر شکم الاغ هم مشتریان پر و پا قرصی دارد. شاید باور کردنی نباشد اما همان چربی زیر شکم الاغ که گفته می شود برای تسکین دردهای عضله ای، مفصلی، آرتروز، کمر درد، دیسک کمر، پا درد، گردن درد و ... مفید است کیلویی 700 هزار تومان به فروش می رسد.
دیگر مشتقات الاغ
به جز آن چه نوشتیم معمولا برخی دامپروری ها از محصولات الاغ ها مشتقات دیگری مانند کرم، صابون، شامپو و ... هم تولید می کنند که قیمت آن ها به این گونه است. کرم پوست: هر تیوب ۹۰‌هزار تومان، صابون: هر قالب ۵۰‌هزار تومان، شامپو: هر عدد ۳۰هزار تومان/ خراسان