به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش مدیکال نیوز، دی یو زی، استاد زیست‌شناسی گیاهی و میکروبی دانشگاه کارولینای شمالی و از محققان این تحقیق می‌گوید: پروتئازها برای سلامت و زنده ماندن سلول‌ها و ویروس‌ها مهم هستند. اگر پروتئازها مهار شوند، سلول‌ها نمی‌توانند بسیاری از عملکردهای مهم مانند تکثیر را انجام دهند.

وی ادامه داد: "یکی از اهداف ما در آزمایشگاه یافتن مواد مغذی در مواد غذایی یا گیاهان دارویی است که مانع از اتصال یا تکثیر ویروس در سلول‌های انسانی شود. "

در این مطالعه، محققان ایالت NC شبیه‌سازی رایانه‌ای و آزمایشگاهی ارائه کردند که واکنش به‌اصطلاح "پروتئاز اصلی" (Mpro) در ویروس سارس-کوو-۲ در برابر برخی از ترکیبات شیمیایی گیاهی مختلف به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی آن‌ها را نشان می‌دهد.

زی گفت: " وجود Mpro در سارس-کوو-۲ برای تکثیر و جمع‌آوری ویروس موردنیاز است. اگر ما بتوانیم این پروتئاز را مهار یا غیرفعال کنیم، ویروس از بین می‌رود. "

شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای نشان داد که ترکیبات شیمیایی موردمطالعه در چای سبز، دو نوع انگور موسکادین، ‌پودر کاکائو و شکلات تلخ قادر به اتصال به بخش‌های مختلف Mpro هستند.

زی گفت: "Mpro بخشی کیسه مانند دارد که با ترکیبات شیمیایی پر می‌شود. وقتی این کیسه پر شد، پروتئاز عملکرد مهم خود را از دست داد. "

شایان ذکر است آزمایش در مراحل آزمایشگاهی که توسط یو ژو، دانشجوی دکتری دانشگاه NC انجام شده نتایج مشابهی را نشان داده است. ترکیبات شیمیایی موجود در انگور چای سبز و موسکادین در مهار عملکرد Mpro بسیار موفق بودند. ترکیبات شیمیایی موجود در پودر کاکائو و شکلات تلخ فعالیت Mpro را تقریبا به نصف کاهش می‌دهد.

زی گفت: "چای سبز دارای پنج ترکیب شیمیایی آزمایش‌شده است که به قسمت‌های مختلف Mpro متصل می‌شوند و عملکرد آن را مسدود می‌کنند. انگور موسکادین حاوی این مواد شیمیایی بازدارنده در پوست و دانه است. گیاهان از این ترکیبات برای محافظت از خود استفاده می‌کنند، بنابراین جای تعجب نیست که برگ و پوست گیاه حاوی این ترکیبات مفید باشد. "

شمانیوز