به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از دیلی‌میل، سیاستمداری که همنام رهبر پیشین آلمان نازی است، در انتخابات محلی نامیبیا برنده شد و به مجلس راه یافت. اونونا که حالا به واسطه همنام بودن با آدولف هیتلر به چهره‌ای سرشناس در سراسر جهان تبدیل شده، اعلام کرد پدرش بدون اینکه بداند مرام هیتلر چیست نام او را برایش برگزیده و خودش هم هیچ علاقه و ارتباطی با جهان‌بینی نازی‌ها و کشورگشایی به شیوه رایش ندارد.

نامیبیا سال‌ها مستعمره آلمان بود و هنوز هم در برخی خیابان‌های این کشور آفریقایی نام‌های آلمانی فراوان به چشم می‌خورد. حتی در برخی شهرها و روستاها مردم به زبان آلمانی حرف می‌زنند و شاید طبیعی باشد نامی چون آدولف هیتلر هم بین شهروندانش به چشم بخورد. اونونا گفته همسرش او را آدولف صدا می‌زند و خودش هم معمولا با نام آدولف اونونا معرفی می‌شود اما برای عوض کردن نام و درآمدن از سایه هیتلر شاید کمی دیر شده باشد.

T58YEp91EMtB
تبلیغات انتخاباتی اونونا با نام آدولف هیتلر و نشان صلیب شکسته نازی‌ها

هیتلر آفریقایی سال ۲۰۱۵ نماینده مردم منطقه اوشانا شده بود و امسال هم توانست با به دست آوردن ۱۱۹۶ رای بر رقیب خود با ۲۱۳ رای پیروز شود و دوباره به مجلس بازگردد. مقام‌های محلی نام او را در برگه‌های رای‌گیری آدولف اچ نوشته بودند اما پس از انتشار رسمی نتایج انتخابات، مشخص شد نام اصلی فرد پیروز آدولف هیتلر است.

نامیبیا با نام آفریقای جنوب غربی آلمانی از ۱۸۸۴ تا پایان جنگ جهانی اول مستعمره این کشور اروپایی بود و با از بین رفتن امپراتوری آلمان، نامیبیا هم به همین نام شناخته شد. هر چند پس از آن در دوره آپارتاید تحت سلطه آفریقای جنوبی و از ۱۹۹۰ مستقل شد.