به گزارش پایگاه خبری نشان :

فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» از زمستان ۱۳۹۸ در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم آغاز شد. با فراگیرشدن ویروس کرونا، سازندگان سریال لوکیشن‌های داخلی مانند شهرک سینمایی نور را جایگزین لوکیشن‌های خارجی در ترکیه کردند و فیلمبرداری از دهم مرداد ۱۳۹۹ از سر گرفته شد. این سریال از آبان‌ماه گذشته در شاهرود سمنان مشغول فیلمبرداری بخش‌هایی از امپراتوری بیزانس است.

طبق ‌پیش‌بینی‌های صورت گرفته، فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» حدوداً ۵ سال طول می‌کشد و علاوه بر بازیگران ایرانی، بازیگرانی از کشورهای یونان، مراکش و تونس هم در آن بازی می‌‌کنند. یکی از این بازیگران، « هشام رستُم » بازیگر ۷۳ ساله اهل تونس است.

هشام رستم بازیگر تونسی در سریال ۲۷

او بازیگری را از ۴۰ سالگی و با حضور در یک تله‌فیلم ایتالیایی آغاز کرد. رستم تا کنون در بیش از ۶۰ فیلم و سریال ایفای نقش کرده است که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به فیلم‌‌های «بیمار انگلیسی»، «کنت مونت کریستو» و «طلای سیاه» اشاره کرد. او امسال علاوه بر حضور در سریال «سلمان فارسی»، در سریال تونسی «۲۷» هم ایفای نقش کرده است.

آنطور که روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داده، این بازیگر سینما و تلویزیون اخیراً با میثم فراهانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس دیدار داشته است.

فراهانی در این دیدار به سابقه ساخت آثار تاریخی و مذهبی در ایران اشاره کرده و گفته است: تولید و ساخت سریال‌های تاریخی و قرآنی همواره در دستور کار کارگردانان و تهیه‌کنندگان ایرانی بوده است و ساخت سریال‌هایی همچون مریم مقدس، ابن سینا، یوسف پیامبر(ع)، مردان آنجلس و نیز، فیلم‌های سینمایی همچون محمد رسول‌الله(ص) نشان از توان بالای هنری هنرمندان ایرانی دارد که با استقبال بی نظیر جامعه ایران و دیگر کشورها مواجه شده است.

وی با اشاره به آغاز ساخت سریال سلمان فارسی با حضور برترین بازیگران ایرانی و نیز برخی از بازیگران مطرح خارجی از جمله هشام رستم آن را نقطه عطف دیگری در به تصویر کشیدن زندگی شخصیت‌های تاریخی توصیف کرد.

رایزن فرهنگی ایران در تونس بهره‌مندی از توان هنری بازیگران خارجی در سریال‌های تاریخی می‌تواند عرصه‌های مختلف همکاری هنری بین کارگردانان ایرانی و هنرمندان توانای خراجی را فراهم کند و آغاز همکاری شما در سریال سلمان فارسی می‌تواند همکاری‌های هنری بین ایران و تونس را تقویت کند.

* تولید برنامه‌های مشترک سینمایی بین ایران و تونس

هشام رستم هم با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری، به استقبال بی‌نظیر از تولیدات سینمایی و سریال‌های تاریخ ایرانی در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: جذابیت‌های بصری، تکنیک‌های هنری و بهره‌مندی از متون اصیل تاریخی در ساخت سریال‌های تاریخی ایرانی از نقاط قوت آن‌ها به شمار می‌رود.

بازیگر سینما و تلویزیون تونس اظهار کرد: جامعه تونس همواره از تولیدات سینمایی ایران استقبال کرده و پیگیری سریال‌هایی چون مریم مقدس و یوسف پیامبر، نشان از زیبایی‌های هنری و تاریخی سریال‌های مذکور دارد.

وی با اشاره به سوابق طولانی و تجربیات خود در ایفای نقش در سریال‌‌های مختلف تونسی به ساخت سریال سلمان فارسی اشاره و آن را یکی از بهترین تولیدات هنری تاریخی توصیف کرد.

هشام رستم حضور و ایفای نقش در سریال مذکور و همکاری با داود میرباقری به عنوان یکی از کارگردانان مطرح سینمای ایران، یکی از افتخارات هنری من به شمار می‌رود و امیدوارم این گونه همکاری‌های هنری با کارگردان‌های ایرانی برای سایر بازیگران تونسی نیز فراهم شده و در خلال این نوع همکاری‌های بتوانیم تجربیات هنری بین هنرمندان دو کشور را منتقل و برنامه‌های مشترک سینمایی را تولید کنیم.

فارس