به گزارش پایگاه خبری نشان :

مسئولان محلی در چین برای صرفه جویی در مصرف دستمال کاغذی در توالت های عمومی در این کشور از راهکاری جالب استفاده کرده اند. به تازگی دستگاه هایی در توالت های عمومی در جنوب چین نصب شده که با اسکن صورت شهروندان، دستمال کاغذی در اختیار آنها قرار می دهد.

شهروندان شهر «دونگوان» واقع در استان گوانگ دونگ  با اسکن صورت خود در مقابل دستگاه هر ۷ دقیقه مقداری دستمال کاغذی دریافت می‌کنند.

بنا به اعلام مدیر شرکت تولیدکننده این دستگاه این اقدام به منظور صرفه جویی در مصرف دستمال کاغذی در سراسر این کشور انجام شده است. در ویدئویی که در شبکه هیای اجتماعی چین منتشر شده است شهروندان را در حال اسکن صورت خود در مقابل این دستگاه نشان می‌دهد. انتشار این ویدئو موجب نگرانی  شهروندان  چینی در خصوص افشای اطلاعات شخصی آن‌ها شده است.

روز پنجشنبه ویدئویی از این فناوری جدید از شبکه معروف CCTV چین منتشر شد که با اسکن صورت شهروندان، دستمال کاغذی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. در دستورالعمل نصب شده در پایین دستگاه آمده: «لطفا به این قسمت نگاه کنید، سه ثانیه دیگر دستمال کاغذی بصورت اتوماتیک در اختیار شما قرار خواهد گرقت.»

بنا به گزارش CCTV کاربری که مقدار دستمال کاغذی لازم را دریافت نماید تا ۷ دقیقه قادر به دریافت دستمال کاغذی نخواهد بود. بنا به این گزارش این دستگاه تا ۶۱۷۴ بار می‌تواند دستمال کاغذی در اختیار کاربران قرار دهد.

گفتنی است؛ اکنون  ۲۸۰ میلیون نفر در سراسر چین در حال استفاده از از این سرویس هستند.