به گزارش پایگاه خبری نشان :

«قیمت موبایل تا دو هفته آینده ارزان‌تر می‌شود.» این خبر نویدبخشی است که نایب رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت به تجارت‌نیوز می‌دهد.

دیروز قیمت دلار نسبت به روز پنجشنبه با 250 تومان کاهش با قیمت 25 هزار و 750 تومان معامله شد. فعالان بازار موبایل می‌گویند این افت قیمت دلار باعث شد که قیمت موبایل در بازار حدود 10 درصد کاهش یابد.

حال واقعا چرا قیمت موبایل ارزان شد؟ نایب رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت چهار مولفه را عامل افت قیمت موبایل می‌داند:

1- کاهش تقاضا

2- کاهش قیمت دلار

3- اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی دو هفته‌ای بازار تهران

4- خبر تخصیص ارز به واردکنندگان موبایل

طبق آنچه تجار می‌گویند بانک مرکزی 100 روزی است که به واردکنندگان موبایل ارز تخصیص نداده بود، همین مساله باعث شد که در ماه‌های گذشته فعالان این حوزه نتوانند پاسخگوی نیاز متقاضیان باشند. به همین دلیل بازار موبایل با کمبود کالا مواجه و قیمت‌ها ملتهب شد.

این گفته‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که خبر تخصیص ارز به تجار موبایل باعث شد که روند قیمت موبایل افت داشته باشد.

به گفته نایب رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت، تصمیم بانک مرکزی مبنی بر تخصیص ارز به واردکنندگان موبایل باعث شد قیمت موبایل حدود 10 درصد ارزان شود. آنچه پیداست با تخصیص ارز به تجار عرضه موبایل به بازار بیشتر می‌شود.

رضا دیهیمی معتقد است که ریزش قیمت موبایل از هفته آینده مجدد شروع می‌شود؛ چرا که در 14 روز آینده بازار با تنوع جنس رو به رو است و کالاهای ثبت سفارش شده روانه بازار می‌شود و مجدد قیمت موبایل 10 درصد دیگر کاهش می‌یابد.

قیمت موبایل بیشتر ارزان می‌شود

او در پاسخ به این پرسش که چه زمانی فرصت مناسبی برای خرید موبایل است؟ اظهار کرد: فعلا نمی‎‌توانیم توصیه‌ای به متقاضیان داشته باشیم اما چنانچه قیمت دلار هفته آینده مجدد کاهش یابد قطعا ریزش قیمت گوشی‌های تلفن همراه بیشتر است.

به نظر می‌رسد کاهش تقاضا باعث شده که سیر نزولی قیمت موبایل آغاز شود. به گفته تجار چنانچه بانک مرکزی بتواند بازار ارز را کنترل کند ریزش قیمت موبایل تا شب عید ادامه‌‌دار است.