به گزارش پایگاه خبری نشان :

بسیاری از کاربران اینترنت از سرعت Wi-Fi کند رنج می برند که بسیار آزار دهنده است.  این اتفاق ممکن است به دلیل برخی از عوامل داخلی اطراف فرستنده و یا مربوط به رمز عبور Wi-Fi باشد که روی سیگنال تاثیر منفی می‌گذارد. در ادامه چند راه حل سریع و ساده معرفی می‌کنیم که می‌تواند به کاربران در بهبود سرعت اینترنت خانگی کمک کند. شرح این روش‌ها به صورت زیر است:

۱. حافظه پنهان را پاک کنید:

پاک کردن حافظه پنهان در مرورگر می‌تواند سرعت آن را بیشتر کند، خواه از Google Chrome استفاده کنید یا Mozorilla Firefox که می‌توانید حافظه پنهان را در Chrome پاک کنید. با کلیک روی سه نقطه عمودی در بالای صفحه و سپس این گزینه را فشار داده و روی ابزارهای اضافی کلیک کنید. سپس روی پاک کردن داده‌های مرورگر کلیک کنید و بازه زمانی و داده‌هایی را که می‌خواهید حذف کنید انتخاب کنید. سپس پاک کردن داده را کلیک کنید.

 ۲. مرورگر را به آخرین نسخه به روز کنید:

برنامه‌ها هنگامی که به روزرسانی‌های دوره‌ای که شرکت برای آن‌ها به طور منظم ایجاد می‌کند دریافت نمی‌کنند، ضعیف عمل می‌کنند. هنگامی که از یک نسخه قدیمی مرورگر استفاده می‌کنید، می‌تواند سرعت کار را کم کند یا باعث شود کار شما متوقف شود. مرورگر Chrome شامل یک بخش خاص در منوی تنظیمات است که به شما این امکان می‌دهد که همواره آخرین نسخه مرورگر را در اختیار داشته باشید.

۳. سرعت Wi-Fi را اندازه‌گیری کنید:

برای اطمینان از اینکه دستگاه‌های شما با همان سرعتی که روی آن درج شده‌است، در حال کار هستند، می‌توانید این کار را با استفاده از تعدادی برنامه که سرعت واقعی دستگاه Wi-Fi شما را اندازه‌گیری می‌کنند از جمله تجزیه و تحلیل Wi-Fi و Wi-Fi SweetSpots انجام دهید.

۴. مکان دستگاه Wi-Fi را تغییر دهید:

وجود یک مکان مشخص برای قرار دادن فرستنده Wi-Fi دلیل اصلی برای به دست آوردن سیگنال‌های قوی است. بنابراین سعی کنید آن را در مکان بالاتر یا در اتاق‌های مختلف اطراف خانه قرار دهید تا بهترین مکان را در زمینه سرعت بخشیدن به اینترنت مشخص کنید.

۵. دستگاه Wi-Fi خود را ایمن کنید:

این کار را می‌توانید با کمک برنامه‌هایی انجام دهید که به شما امکان می‌دهد اتصال Wi-Fi خود را در برابر سرقت هک ایمن بسازید. می توانید از برنامه‌هایی مانند Wi-Fi Protector Pro و برنامه Wi-Fi Inspector استفاده کنید.

۶. رمز عبور Wi-Fi را تغییر دهید:

اگر شما یک رمز عبور ضعیف یا آسان برای حدس زدن تنظیم کرده باشید، این امکان وجود دارد که رمز Wi-Fi شما به خطر بیفتد. این اتفاق باعث می‌شود بدون اطلاع خود در برابر هک شدن و سرقت سرعت آسیب پذیر باشید. بنابر این یک رمز عبور قوی اضافه کنید که حدس آن دشوار است و شامل حروف و اعداد است.