به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از اسکای نیوز، یک محقق علوم دریایی تصویری عجیب و شگفت از زندگی یک حشره که بر روی زبان یک ماهی زندگی می‌کند را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، یک پژوهشگر آفریقای جنوبی به نام «دان مارکس» (Don Marx) در حساب کاربری خود در فیسبوک، تصویری از یک شپش را که بر روی زبان یک ماهی زندگی می‌کند را منتشر کرد؛ تصویری که سبب تحسین هزاران نفری شد که صفحه این پژوهشگر را دنبال می‌کردند.

این پژوهشگر آفریقایی که دارنده مدرک کارشناسی ارشد علوم دریایی از دانشگاه فنی کیپ پنیسولا (CPUT) است، در مطلبی در حساب کاربری خود نوشت که عکس وی، نخستین تصویر مستند از یک شپش زبان خوار است که در دهان میزبان خود زندگی می‌کند.

Jvu94xvyKEhT

او در ادامه نوشت: این شپش برای نخستین بار از سوی پروفسور «نیکو اسمیت» و تیمش در آفریقای جنوبی کشف و توصیف شده بود.

این محقق آفریقایی در ادامه اعلام کرد که وی توانسته این شپش زبان خوار را در دهان یک نوع ماهی از نوع «آرگیروزونا» (Argyrozona) در سواحل استان کیپ غربی در آفریقای حنوبی کشف کند.

w4qfcgi6CgGT

او در توضیح این پدیده نیز گفت: این حشره انگلی، از داخل آبشش، وارد دهان ماهی شده و بر روی زبانش مستقر می‌شود و سپس با گاز گرفتن آن، سبب می‌شود تا گردش خون متوقف شود.

اما به گفته این پژوهشگر، عجیب‌تر رابطه این ماهی و شپش است؛ به طوری که پس از آن، هر دو به شکل طبیعی در کنار همدیگر زندگی می‌کنند و ماهی بدون مقاومت به زندگی خود ادامه می‌دهد و شپش نیز تنها پس از مرگ ماهی میمیرد.

 

به گفته این پژوهشگر، این ماهی از این شپش به عنوان جایگزینی برای زبان خود استفاده می‌کند؛ در حالی که حشره انگلی، از خون و مخاط دهان ماهی میزبان خود تغذیه می‌کند.