به گزارش پایگاه خبری نشان :

 همزمان با دریافت گزارش‌هایی در مورد واکنش حاد در میان برخی از دریافت کنندگان واکسن کرونای ساخت شرکت‌های فایزر-بیون‌تک، نهاد تنظیم مقررات دارویی و بهداشتی بریتانیا اعلام کرد که تا روشن شدن نتایج بررسی‌ها، افرادی که سابقه واکنش‌های آلرژیک(حساسیتی) دارند نباید تحت واکسیناسیون قرار بگیرند.

جون رِین، رئیس نهاد تنظیم مقررات دارویی و بهداشتی بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد که در جریان واکسیناسیون روز سه‌شنبه دو مورد واکنش آلرژیک نسبت به واکسن ساخت شرکت‌های فایزر-بیون‌تک گزارش شده است. خانم رین تصریح کرد که با وجود این که حال این دو فرد رو به بهبودی است ولی توصیه پیشگیرانه ما این است که افراد دارای سابقه قابل توجه از واکنش‌های آلرژیک فعلا این واکسن را دریافت نکنند.

رئیس نهاد تنظیم مقررات دارویی و بهداشتی بریتانیا خاطر نشان کرد که آزمایش‌های بالینی گسترده که پیشتر انجام شده گویای این ویژگی واکسن نبوده ولی با بروز علایم حساسیت در برخی افراد عضو گروه نخستی که برای واکسیناسیون انتخاب شده‌اند، ناچار به ارایه توصیه‌های فوری به نهادهای پزشکی درگیر این پروژه هستیم.

استفان پوئیس، مدیر درمان اداره بهداشت ملی بریتانیا نیز به مردم این کشور اطمینان داد که عمل به توصیه‌ نهاد تنظیم مقررات دارویی و بهداشتی آغاز شده است.

بریتانیا اولین کشور در اروپا و جهان است که از روز سه‌شنبه ۱۸ آذر (۸ دسامبر) تزریق واکسن ساخت دو شرکت «فایزر» و «بیون‌تک» را در میان سالمندان و گروه‌های آسیب‌پذیر در مقابل ویروس کرونا آغاز کرده است.