به گزارش پایگاه خبری نشان :

یارانه نقدی یارانه دولت به صورت نقدی است که  از نیمه دوم سال ۱۳۸۹ و با تصویب مجلس شورای اسلامی به خانوار پرداخت می شود  یارانه‌ نقدی  به صورت ماهانه به حساب به تعداد هر خانوار با نرخ ۴۵۵۰۰ تومان بدون تغییر تاکنون واریز می شود یارانه‌ نقدی در طول سال‌های گذشته  در بخش زیادی از خانواده‌های پر درآمد جامعه از سوی دولت حذف شده است  حذف یارانه نقدی خانواده‌های مرفه بر عهده استانداری‌ها قرار داده شده است. دولت ثبت‌نام جاماندگان از یارانه نقدی که توسط نمایندگان مجلس در بودجه ۹۹ گنجانده شده بود را از لایحه بودجه ۱۴۰۰ حذف کرد.

یارانه نقدی

براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها یکصد و هجدهمین مرحله یارانه نقدی مربوط به آذرماه سال جاری به ازای هر نفر ۴۵۵،۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴:۰۰ امروز به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی انجام شده، این ماه ششمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده اند کسر خواهد شد.