به گزارش پایگاه خبری نشان :

تجارت نیوز/وام یک میلیون تومانی کرونا قرار بود به ۱۱ میلیون خانوار پرداخت شود اما در مجموع هفت میلیون نفر مشمول شناسایی شد. مردم از این گله‌مند هستند که چرا به برخی از متقاضیانی که شرایط دریافت وام را نداشتند پرداخت شده است.

 قرار بود به 11 میلیون سرپرست خانوار وام یک میلیون تومانی کرونا پرداخت شود اما بنا بر لیست اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود هفت میلیون خانوار مشمول دریافت این وام شدند.

4.6 میلیون نفر از آنها پنجشنبه گذشته این وام را دریافت کردند و قرار است بانک مرکزی امروز این یک میلیون تومان را برای 2.4 میلیون خانوار دیگر واریز کند.

قرار بود متقاضیان با ارسال کد ملی به 6369، رضایت خود را برای دریافت مرحله دوم وام کرونا و برداشت اقساط آن از یارانه معیشتی بنزین اعلام کنند. به گفته روابط عمومی وزارت کار، از بین 11 میلیون خانوار شناسایی شده فقط هفت میلیون آنها پیامک را ارسال کردند، مابقی پیامک‌ها از سوی کسانی ارسال شده بود که شرایط دریافت آن را نداشتند.

متقاضیان این وام نباید حقوق ثابت دریافت کنند یا تحت پوشش بیمه باشند، همچنین بازنشستگان نیز به علت این که حق بیمه دریافت می‌کنند مشمول این طرح نیستند. اما اظهارات مردمی نشان می‌دهد که این وام برای برخی از حقوق‌بگیران و بازنشستگان واریز شده است.

«من یک راننده تاکسی هستم در ضمن به کرونا هم مبتلا شدم آلان ۲۷روز سر کارنرفتم درآمدی هم ندارم ولی کسانی میشناسم بازنشسته هستن ولی دریافت کردن»

«شوهر خواهرمن وکیل پایه هستش ماشین آپارتمان و…داره وام یک میلیون تعلق گرفته ولی من که کارگر ساده مستاجر وبدون ماشین و… واریز نشده»

«من کارگر خیاطی هستم درامدم دومیلیون بزور میشه وام یک میلونی بهم هنوز ندادن ادم میشناسم یه مغازه اجازه میگیره خونه سیصد متر داره کلی در امد داره وام بهش دادن»

«ما که مستاجر و کارگر هستیم به ما وام یک میلیونی ندادن ، ولی به آدم های که میشناسم چند تا خونه دارن براشون واریز شده ، ما باید به کی دردمون را بگیم»

«من مادرم تحت پوشش کمیته امداده به حسابش نریختن خودمم کارگر میدان هستم ندادن ولی صاحب خونم باز نشسته مس هسته با حقوق سیزده میلیمون هفتصد تومن براش واریز شده»