به گزارش پایگاه خبری نشان :

بررسی ها در ۷ سال گذشته نشان می‌دهد قیمت مسکن از ابتدای آغاز به کار دولت روحانی تاکنون ۷ برابر شده است. و تامین مسکن برای بخش زیادی از مردم را سخت‌تر از همیشه کرده است. در دهه‌های گذشته معمولا متوسط قیمت مسکن در تهران با متوسط ۱۰۰۰ دلار در متر مربع مقیاس شده است. در دوره‌هایی این نرخ به ۶۰۰ دلار و در زمان‌هایی تا ۱۴۰۰ دلار هم بالا رفته است. اگر در ماه‌های آینده دلار کاهشی شود قیمت مسکن برای یک دوره سه تا چهار ساله به ثبات می‌رسد. با اشاره به گلایه های شدید مردم از اوضاع نابسامان قیمت مسکن و نرخ اجاره بها، اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی یکی از مهمترین ابزارهای ساماندهی این بازار خواند. پیش بینی می‌شود قیمت مسکن با راه اندازی بورس املاک کاهش پیدا کند.

 

قیمت مسکن

 

منطقه6، یکی از مناطق مرکزی تهران است. قیمت مسکن در این منطقه به طور کل نسبت به متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است و برخی از آپارتمان‌های آن از لحاظ قیمتی با آپارتمان‌های منطقه یک برابر و یا حتی گران‌تر است.

یوسف آباد، کشاورز، قایم مقام، آرژانتین، جمالزاده، عباس آباد، فاطمی، امیر آباد، میدان جهاد و... از محله‌های منطقه6 تهران است که قیمت مسکن در هر یک از این محله‌ها متفاوت است. اگر قصد خرید مسکن با بودجه 3میلیارد تومانی در این منطقه دارید، در ادامه این گزارش به بررسی سن، متراژ و قیمت هر متر مربع برخی آپارتمان‌های 3میلیارد تومانی که طی یک ماه اخیر در این محله معامله شده است، می‌پردازیم.

برای خرید مسکن با این بودجه در منطقه6 باید به متوسط قیمت مسکن در هر محله توجه داشت؛ در محله‌هایی با متوسط قیمت مسکن بالاتر امکان خرید آپارتمان‌های کوچکتر و در محله‌هایی که متوسط قیمت مسکن در آن‌ها پایین‌تر است، امکان خرید واحدهای بزرگ‌تر وجود دارد.

 

آپارتمان‌های+۳+میلیاردی+قلب+تهران

 

یکی از آپارتمان‌های متراژ بالایی که با بودجه 3میلیارد تومانی در منطقه6 خریداری شده است، واحدی 129متری و 39سال ساخت در محله کشاورز بود. این آپارتمان متری 25میلیون و 287هزار تومان معامله شد. همچنین واحدی 82متری و 15سال ساخت در میدان جهاد متری 40میلیون و 337هزار تومان به فروش رفت.

امیر آباد یکی از محله‌هایی است که امکان خرید مسکن با این بودجه در آن وجود دارد. قیمت مسکن برای واحدی 99متری و 24سال ساخت در امیر آباد 2میلیارد و 700میلیون تومان و برای واحدی 74متری و 26سال ساخت در همین محله 2میلیارد  و 600میلیون تومان بوده است.

یک خانه 60متری و 6سال ساخت در جمالزاده متری 41میلیون و 666هزار تومان و واحدی 80متری و 2سال ساخت در پارک لاله متری 37میلیون و 230هزار تومان معامله شد. همچنین برای خرید آپارتمانی 66متری و 5سال ساخت در ولی عصر باید 2میلیارد و 690میلیون تومان پرداخت کرد.

یکی دیگر از واحدهایی که با بودجه حدودا 3میلیارد تومانی در منطقه6 خریداری شد، واحدی 59متری و 12سال ساخت در میدان جهاد بود. این آپارتمان متری 43میلیون و 654هزار تومان به فرش رفت. برای خرید واحدی 76متری و 20سال ساخت در یوسف آباد نیز 3میلیارد و 250میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است.

خانه‌ای 89متری و 11سال ساخت در قایم مقام متری 36میلیون و 568هزار تومان معامله شد. همچنین یک آپارتمان 76متری و 13سال ساخت در عباس آباد متری 36میلیون و 687هزار تومان به فروش رفت.

اقتصاد آنلاین