به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش کرایم، قاتل سریالی ملقب به "زودیاک " بیش از ۵۰ سال است که موفق شده تا از دست ماموران پلیس افی بی آی آمریکا فرار کند.

او در اخرین نامه اش به اداره پلیس بیان کرده بود که عاشق کشتن است زیرا کشتن کاری سرگرم کننده است. او که قاتل سریالی شمال کلیفرنیای آمریکاست بین سالهای ۱۹۶۰تا ۱۹۷۰ میلادی جنایت های سریالی اش را انجام داده است.

1274345.jpg

زودیاک قاتل یکی از بزرگترین قتل‌های سریالی حل‌نشده تمام دوران آمریکا به شمار می‌رود. هویت زودیاک هرگز شناسایی و آشکار نشد. این قاتل نام «زودیاک» را بر اساس نامه‌های عجیب و طعنه‌آمیزش که به مطبوعاتی در منطقه خلیج سانفرانسیسکو ارسال می‌نمود، برای خود برگزید. "زودیاک قاتل" بیش از بیست نامه برای ارتباط با پلیس نوشته بود که از این نامه‌ها به تعداد چهار عدد توسط سایفر، نمادها و علائم قرون وسطایی کدگذاری شده بود.

بنا بر گزارش های پلیس کالیفرنیا از سال ۱۹۶۰ میلادی تا کنون بیش از ۲۵۰۰ نفر به عنوان مظنون پرونده زودیاک دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفتند اما "زودیاک " واقعی تاکنون پیدا نشده و پلیس هنوز به دنبال وی است.

او در نامه های خودر پرده از ۳۷ جنایت سریالی برداشته که همگی به یک شیوه صورت گرفته است .جنایت ها برای تعرض و پول نبوده و تنها برای خوشنودی قاتل صورت می گرفت و همانطور که در نوشته های زودیاک دیده می شود او از کشتن لذت برده و آن را کاری سرگرم کننده توصیف کرده است.وی حتی به ماموران پلیس نوشته بود که امیدوار است که برای دستگیری اش اشتیاق بیشتری از خود نشان دهند.

نامه های زودیاک همواره به شکل کد های قرون وسطایی نوشته شده که رمزگشایی اش کاری بسیار دشوار بوده است. اکنون ۳ کد نویس معروف از ۳ کشور در یکی از نامه های زودیاک به اطلاعات جدیدی دست یافته اند .زودیاک در نامه خود نوشته که از مرگ نمی ترسد چون می داند در بهشت برده گان زیادی دارد.به گفته محققان منظور از بردگان قربانیانی هستند که قرار است پس از مرگ در خدمت "زودیاک" باشند.

"دیوید اوران چاک"کد نویس آمریکایی، "سام بلیک " کد نویس استرالیایی و "جارل ون ایک " کد نویس بلژیکی معتقدند که رمز نامه های ۵۰ ساله زودیاک را کشف کرده اند. این ۳ تن اعلام کردند که با استفاده از ۶۵۰ هزار روش مختلف و استفاده از علم ریاضی و نرم افزاد کدهای "زودیاک " را یافته اند.

بنا بر تحلیل این محققان یکی از نامه های زودیاک شامل کلمات زیر است : آنها که از مرگ می ترسند برای رفتن به دنیای دیگر توشه ای ندارند اما من برده هایی دارم که برایم کار خواهند کرد – اشاره به قربانیان – من زودتر از همه به بهشت می روم، از اتاق گاز نمی ترسم.

این محققان در یوتیوب اعلام کردند که با استفاده از روش جدید موفق به شکستن کدهای زودیاک قاتل شده اند. به گفته یکی از این محققان :ما ماههاست که در حال انجام آزمایش روی کدها هستیم. به عقیده  ما زودیاک تصور می کند که کارش در بهشت آسان تر از دیگران خواهد بود زیرا بردگان زیادی در اختیارش دارد. او در جای دیگر نوشته "ببخشید نمی توانم بنویسم ، اما می توانم قلمم را بشویم." امیدوار بودیم در نامه ها به نام واقعی این قاتل سریالی برسیم اما نشانه ای نیافتیم. برخی از یافته ها به صورت اطلاعات محرمانه است که در حال کار روی آن هستیم. قتل های وی اغلب در ساعات اخر شب و آخر هفته ها صورت می گرفت. با وجودیکه او تاکید دارد که ۳۷ تن را به قتل رسانده اما پلیس تنها ۷ مورد از جنایات زودیاک را تائید کرده است. یکی از قربانیان وی که قبل از مرگ ۳ روز زنده مانده بود موفق شد تنها با کلماتی شکسته تصویری خیالی از زودیاک را در اختیار ماموران پلیس کالیفرنیا قرار دهد که اداره چهره نگاری نیز تنها تصویر زودیاک را در سراسر منطقه پخش کرد اما زودیاک همچنان موفق شده تا از دست پلیس فرار کند.