به گزارش پایگاه خبری نشان :

نهمین مونولیت در «نیکنام‌ده جاجرود» تهران دیده شده است. ⁣

⁣مونولیت این سازه که بر لبه دره بلندی نصب شده است از یک طرف ناظر به کوه هاست و از طرف دیگر به دره مشرف است.⁣

⁣به گزارش رکنا، خبرنگار عصر ایران امروز از مشاهده این یونولیت خبر داد وی گفته که ارتفاع آن نیز سه متر است و مانند سایر مونولیت های فلزی دیده شده در نقاط دیگر جهان، از جنس استیل براق ساخته شده است. روی این مونولیت فقط دو حرف Nو Sکه نشان دهنده شمال و‌جنوب اند، حکاکی شده است. ⁣

⁣هنوز اطلاعات دیگری از این سازه پر ماجرا در دست نیست و مقامات محلی نیز درباره آن توضیحی نداده اند.

مونولیت در منطقه سرخ ایالت یوتای آمریکا

کشف میله فلزی براقی در منطقه سرخ ایالت یوتای آمریکا تبدیل به رازی سر مهر شده است.این میله فلزی درخشان توسط کی از هلی کوپترهای در حال پرواز کشف شده است.با دیدن این میله فلزی گروهی از اداره ایمنی حیات وحش یوتا خود را به جسم درخشان رسانده و در حال بررسی آن هستند آنها دریافتند که شی فلزی دارای ۳ ضلع بوده که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است اما آنها هیچ سرنخی در مورد آنکه این فلز بزرگ چگونه در میان سنگهای سرخ موج دار درون زمین قرار گرفته نیافتند.

ستوان "نیک " در این ارتباط به خبرنگاران گفت: برای ساخت و جاسازی این فلز ۳تا ۴ متری برنامه ریزی خاص لازم بوده است .تصویر این فلز شبیه به فیلم "استنلی کوبریک "در سال ۲۰۰۱ میلادی به نام "ادیسه فضایی " بوده و باعث شگفتی ما شده است. ما در حال بررسی هستیم که چه کسی ممکن است این فلز را در زمین فرو کرده باشد .

این در حالی است که با انتشار تصویر این فلز در دل صحرای یوتا برخی کاربران بر این باورند که این نشانه ای از سوی موجودات فرا زمینی است که از دنیای دیگری به زمین آورده شده است.

از آمریکا تا ایران همه درگیر مونولیت‌ها شده‌اند

یکی از ماجراهای عجیب و غریب در روزهای اخیر سال 2020 که به بحث داغ رسانه‌ها تبدیل شد، ظهور ناگهانی مونولیت‌ها در چندین نقطه از جهان بود. این سازه فلزی و مرموز ابتدا در صحرای «یوتا» آمریکا ظاهر شد و سپس در رومانی و کالیفرنیا و اخیراً نیز در جزیره وایت بریتانیا هم مشاهده شده است.

در کانادا نیز ادعا شده است یک مونولیت اسرارآمیز در منیتوبا و در پارک استانی سد قدیمی «Pinawa Dam» دیده شده است.

چندی پیش یک گروه موسوم به «The Most Famous Artist» که در «سانتا فه»، نیومکزیکو مستقر هستند، خود را سازنده این سازه‌ها اعلام کرده‌اند و با انتشار سه تصویر مختلف از مونولیت‌ها، پرده از راز سازندگان این سازه‌های اسرارآمیز برداشتند. وقتی فالوورهای آنها در اینستاگرام شروع به سوال کردندکه آیا این سازه‌ها کار شماست؟ پاسخ این گروه هنرمند چنین بود: «اگر منظورتان از شما، ما هستیم، بله». آنها با انتشار تصاویری از این مونولیت‌ها قیمت این آثار هنری مرموز را ۴۵,۰۰۰ دلار عنوان کرده‌اند.

از آنجایی که کشف مونولیت‌ها به موضوع داغ روزهای اخیر تبدیل شده‌، برندهای مطرح جهانی نیز از این موضوع برای تبلیغ برندهای خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند.

برندهای مختلف از «جیپ» گرفته تا رستوران‌های زنجیره‌ای «Bojangles» ‌آمریکا از این سازه فلزی برای تصاویر خود استفاده کرده‌اند.

جیپ با انتشار تصویری، از این سازه فلزی به عنوان ایستگاه شارژ خودروی «Wrangler 4xe» استفاده کرده و از عرضه این خودرو در اوایل سال آینده میلادی خبر داده است.

رستوران‌ زنجیره‌ای مک‌دونالد هم به سراغ این مونولیت رفته و آن را تبدیل به محلی برای دریافت سفارشات کرده است. شرکت «اوریو» از عکس مک‌دونالد استفاده کرده و یکی از محصولات خود با همکاری مک‌دونالد یعنی

«Oreo MacFlurry» را درون آن قرار داده است.

کمپانی مطرح دنیای فناوری،«IBM» مونولیت را در کنار ابررایانه «سامیت» به تصویر کشیده است. به گفته این شرکت، این سازه فلزی ناپدید نشده و به خانه بازگشته است.

شرکت «AT&T»، برند دیگری است که تصویری از این سازه مرموز را به صورت یک باجه تلفن قدیمی در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است.

در نهایت رستوران‌های زنجیره‌ای«Bojangles» از مونولیت در تصویری به همراه یکی از شعب خود استفاده کرده‌اند.

واکنش کاربران به مونولیت‌ها در رسانه‌ها

راز این مونولیت‌ های مرموز در هفته‌های گذشته باعث گمانه‌زنی در مورد منشأ آنها شد و مونولیت‌های اسرارآمیز نقل محافل در شبکه‌های اجتماعی شدند. برخی علاقمندان به داستان‌های علمی-تخیلی و تئوریسین‌های توطئه گفتند این مونولیت‌ها توسط موجودات فرازمینی فرستاده شده‌اند.

خیلی‌ها، این سازه‌ها را یک ترفند بازاریابی و یا کاری از علاقمندان به فیلم «اودیسه فضایی ۲۰۰۱» ساخته «استنلی کوبریک» دانستند. شماری از افراد نیز گفتند که مونولیت‌ها یکی از آثار هنری مجسمه‌ساز مطرح «جان مک کراکن» است. این مجسمه‌ساز در سال ۲۰۱۱ درگذشت.