به گزارش پایگاه خبری نشان :

بازار خودرو در کنار ارز، بورس و مسکن یکی از بازارهای جذاب سرمایه‌گذاری در ایران بوده و پیش‌بینی قیمت خودرو کار ساده‌ای نیست. موازی با نوسانات چشمگیر دلار، شاهد نوسانات قیمت خودرو در بازار هستیم اوایل امسال بود که  قیمت خودرو  بین کارخانه و حاشیه بازار به شدت زیاد بود و پس از آن برای کنترل قیمت خودرو طرح قرعه کشی راه اندازی شد به هر حال  برخی معامله گران در بازار خودرو روی موج اخبار سیاسی نوسان قیمت ایجاد کردند و این امر موجب شد تا قیمت خودرو در بازار دوباره دچار نوسان باشد

قیمت خودرو

 

 

در میان محصولات پرتیراژ ایران خودرو خودروهایی مانند« پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار»، « سمند LX»، «سمند LX با موتور EF۷»، «سمند سورن» قرار دارند که توانسته‌اند نظرخریداران محصولات میان قیمت را به خود جلب کنند.

کاهش تقاضا در بازار یکی از دلایلی است فعالان بازار خودرو ثبات در بازار خودرو را به آن نسبت می‌دهند. به گفته فعالان بازار خودرو«الزام خودروسازان برای تحویل تمام خودروهای مستقر در پارکینگ ها»، «شدت گرفتن زمزمه‌های واردات خودرو» و «بلاتکلیفی در نحوه عرضه خودرو در بازار» از جمله دلایلی هستند که موجب شده تا متقاضیان خودروهای داخلی فعلا دست از خرید بکشند.

قیمت محصولات پرتیراژ ایران خودرو

براساس رصد بازار محصول پرطرفدار خانواده «پژو ۲۰۶ تیپ دو» که با توجه به رنج قیمتی و اسپرت بودن آن در میان محصولات پرطرفدار این گروه قرار دارد امروز نسبت به روز گذشته چهار میلیون تومان ارزان تر شد و در بازار ۱۹۵ میلیون تومان قیمت خورد.

«پژو ۲۰۶ تیپ ۵» هم امروز با قیمت ۲۵۰ میلیون تومان خرید و فروش شد و نسبت به روز گذشته افت ۹ میلیونی قیمت را تجربه کرد.

«پژو ۲۰۶ صندوقدار» دیگر محصول این خانواده امروز رکورددار افت قیمت در میان پرتیراژهای ایران خودرو شد و با افت ۱۷ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته در بازار با قیمت ۲۳۰میلیون تومان خرید و فروش شد.

از خانواده سمند نیز « سمند LX » هم امروز در بازار با محدوده قیمتی ۱۷۴ میلیون تومان در بازار قیمت خورد و نسبت به روز گذشته افتی ۱۴ میلیون تومانی را تجربه کرد؛ این خودرو با موتور EF۷ نیز بدون آپشن با قیمت حدود ۱۹۵ میلیون تومان و ۱۰ میلیون ارازن تر از روز گذشته در بازار قیمت‌گذاری شد..

از دیگر محصولات این خانواده می‌توان به «سمند سورن» اشاره کرد، این خودرو که بسیار محدود در بازار عرضه می‌شود. تقریبا بیشتر نمایندگی‌های ایران خودرو این خودرو را عرضه نمی‌کردند و از محدوده قیمتی آن نیز اطلاعی نداشتند اما نمایشگاه‌های اتومبیل امروز این خودرو را با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری کردند که سه میلیون تومان ارزان تر روز گذشته بوده است.