به گزارش پایگاه خبری نشان :

​وام نوعی قرض دادن پول سوددار است وام ویژه دادن پول، ملک یا سایر کالاها به طرف دیگر در عوض بازپرداخت اصل سرمایه در آینده به همراه بهره یا سایر هزینه های مالی به حساب می‌آید. وام ویژه ممکن است یک مقدار خاص و برای یک بار بوده و یا اینکه به عنوان یک اعتبار باز تا یک سقف خاصی برقرار باشد. وام ویژه می‌توانند انواع شخصی، شرکتی، مؤسسات مالی و دولتی داشته باشند. وام ویژه منبع اصلی سود برای بسیاری از مؤسسات مالی مثل بانک ها و فروشندگان خرد از طریق استفاده از اعتبار، به شمار می‌رود وام ویژه انواعی از وام های ویژه خودرو، کالا،ازدواج، کارمندی،بازنشستگان،  مسکن و وام دانشجویی وام اشتغال  غیره را شامل شود که توسط بانک ها ،موسسات دولتی و خصوصی پرداخت می شود.

وام ویژه

وام بازنشستگان آذر ماه اعلامشد . وام بازنشستگان همراه حقوق آنها واریز خواهد شد. اسامی بازنشستگان برای وام اعلام شدند.وام بازنسشتگان کمک معیشتی است که دولت به آنها می دهد .وام 5 میلیونی بازنشستگان به ضامن احتیاج ندارد .

​علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، گفت: اسامی بازنشستگانی را که درخواست وام ۵ میلیون تومانی دادند به سازمان تأمین اجتماعی ارسال کردیم تا بررسی‌های نهایی را انجام دهد.

دهقان کیا اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که وام ۵ میلیون تومانی را با حقوق آذر ماه به حساب متقاضیان واریز می‌کند.

وی افزود: این وام نیاز به ضامن ندارد و تمامی مستمری بگیران تأمین اجتماعی می‌توانند درخواست وام دهند، البته بازنشستگان نباید ضامن شخص دیگری شده باشند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: اسامی بازنشستگانی را که درخواست وام ۵ میلیون تومانی دادند به سازمان تأمین اجتماعی ارسال کردیم و این سازمان اعلام کرد که وام ۵ میلیون تومانی را با حقوق آذر ماه به حساب متقاضیان واریز می‌کند.یک مقام مسئول در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران با تشریح جزئیاتی از پرداخت وام ۵ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی، ۳ شرط پرداخت این تسهیلات را برشمرد.

 افزایش وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی از ۳ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان خبری بود که مدتی قبل از سوی مسئولان وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی اعلام شد اما تورم در ماه های اخیر چنان رشد کرده که وام ۵ میلیونی برای حل مشکلات بازنشستگان بسیار ناچیز می نماید.

با این وجود تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت این وام ثبت نام کرده اند و برخی دیگر از بازنشستگان نیز در صدد دریافت آن هستند.

علی دهقان کیا با بیان این که از ابتدای سال تاکنون به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر وام ۵ میلیون تومانی پرداخت شده است، گفت: بازنشستگانی در صورت داشتن ۳ شرط لازم برای دریافت وام، این وام را دریافت می کنند و شرایط این است که بازنشستگان بدهکار نباشند، ضامن کسی نشده باشند و همچنین چک برگشتی هم نداشته باشند.

وی با اشاره به وام ۵۰ میلیونی برای بازنشستگان مستاجر نیز گفت: ۶۰۰ سهمیه برای اعطای وام ۵۰ میلیونی در نظر گرفته‌ایم که این ۵۰ میلیون با سود ۱۸ درصد و با داشتن یک ضامن به بازنشستگانی که مشکلات مالی زیادی دارند و یا مستاجر هستند پرداخت می‌شود تا این لحظه در دو مرحله وام به دو گروه ۱۰۰ نفره پرداخت شده به ۱۰۰ نفر دیگر نیز در حال پرداخت است امیدوار هستیم بتوانیم مرحله چهارم را نیز پشت سر گذاریم