به گزارش پایگاه خبری نشان :

ریزش قیمت دلار همچنان ادامه دارد. کارشناسان بازار ارز معتقدند حباب قیمت دلار روز به روز خالی تر می شود و در چند ماه آینده قیمت دلار به رقم واقعی می رسد. از این رو توصیه اکید مسئولان و صاحب نظران در حوزه بازار ارز این است که مردم به قیمت دلار توجهی نکنند و از خرید آن اجتناب بورزند. قیمت دلار هر چه باشد به نظر می رسد در چند ماه آینده بیشتر به ثبات می رسد.

قیمت دلار

بهاءالدین حسینی هاشمی مدیر اسبق بانکی و کارشناس اقتصادی پیش بینی کرد: اگر آمریکا به برجام بازگردد و تحریم ها حذف شود و سازمان‌های بین‌المللی پولی و بانکی ما را به عضویت بشناسند و درکنار آنها ما نیز مقداری درساختار سرمایه و ترازنامه بانک‌ها تجدیدنظر کرده و مطابق ساختارهای بین‌المللی نزدیک کنیم، حتم بدانید همانند سایر کشورها در عرصه جهانی می توانیم فعالیت داشته باشیم و درنهایت نرخ ارز به قیمتی که حاصل از فاکتورهای اقتصادی کشور،نرخ برابری قدرت خرید ارزها و قدرت واقعی پول نزدیک می شود نه عوامل خارجی و یا انتظار تورمی.

حسینی هاشمی گفت: در مجموع برخی فاکتورها مانند تورم پول داخلی، تورم پول خارجی، تعداد سال‌هایی که تعدیل نشده، عرضه و تقاضا، حجم نقدینگی که اقتصاد را تحت تاثیر قرار می دهد را باید در نظر گرفت، که در نهایت کارشناسان قیمت ارز را زیر ۲۰ هزار تومان در نظر می گیرند که به اعتقاده بنده این عدد بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان خواهد بود و اگر ایران با پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف شرایط عادی بانکی را پیدا کند و تحریم نیز در دور جدید مذاکرات رفع شود چنین اتفاقی رخ خواهد داد