به گزارش پایگاه خبری نشان :

چند وقتی است که در فضای مجازی خبر محکومیت جدید شاخ مجازی به نام سحر تبر دست به دست می‌شود؛ سحر تبر یا فاطمه خویشوند، متولد ۲۲ ساله است است، پدر و مادرش نیز از هم جدا شده‌اند و با مادرش زندگی می‌کرد. شهرت فاطمه خویشوند به خاطر عکس‌ها و فیلم‌های خاص و ترسناکی است که از خود در اینستاگرام منتشر می‌کرد و سحر تبر نامی است که او برای خود در اینستاگرام برگزید. سحر از به اصطلاح شاخ‌های اینستاگرام است که دلیل گریم‌های ترسناک دنبال کننده‌های زیادی پیدا کرده بود. تبر به دلیل عکس‌ها و گریم خاص به عروس مردگان نیز معروف بود.

دستگیری سحر تبر

سحر تبر در مهر ۱۳۹۸ بازداشت شد، رسانه‌ها در این باره نوشتند: فاطمه خ. مشهور به سحر تبر که به واسطه عمل‌های متعدد زیبایی و گریم‌های عجیب، اقدام به جذب فالوور در حساب اینستاگرام خود می‌کرد، پس از ارسال پیام‌های متعدد مردمی به سامانه دادسرای ارشاد و درخواست پیگیری، به دستور دادسرای ارشاد تهران بازداشت شد.

از جمله جرایم این چهره هنجارشکن، ترویج خشونت، تحصیل مال از طریق نامشروع، توهین به مقدسات، توهین به حجاب اسلامی، گسترش اباحه گری و تشویق جوانان به فساد است.

اعترافات سحر تبر در تلویزیون

بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در پاییز ۱۳۹۸ اعترافات سحر تبر را در قالب گزارشی با عنوان «صریح درباره فرهنگ» پخش کرد، او در این برنامه گفت همیشه آرزوی معروف شدن داشته و علاقه‌اش به شخصیت امیلی در انیمیشن عروس مردگان ساخته تیم برتون باعث شده که با عمل‌های جراحی، گریم‌های فراوان و فتوشاپ عکس‌ها، خودش را شبیه او کند و از این روش طرفداران بیشتری پیدا کند.

یکی از بخش‌های این برنامه به اظهارات روان‌پزشکی اختصاص داشت که عنوان کرد رفتار‌های این شخص برآمده از اختلال‌های روانی است و باید قبل از رسیدن به این وضعیت بحرانی مورد توجه و درمان قرار می‌گرفت. سوابق درمانی فاطمه خویشوند نیز حکایت از وجود بیماری روانی در وی داشت.

محکومیت سحر تبر

پیام درفشان با اعلام این خبر افزود که موکلش همچنان در زندان به ثمر می‌برد و این در حالیست که سایر متهمان این پرونده که مانند موکل او سابقه بیماری روانی و ارتکاب جرم زیر سن قانونی ندارند، با قرار وثیقه یا کفالت در آزادی به سر می‌برند.

این وکیل دادگستری با توجه به بازدید اخیر رئیس قوه قضائیه از زندان زنان در شهرری افزود: آیت‌الله رئیسی در بازدیدی که به تازگی از زندان زنان داشت، دستور داد که از سختگیری در مورد اعطای مرخصی و پذیرش وثایق زندانیان خودداری شود که بر همین مبنا تقاضا داریم با توجه به وضعیت جسمی و روحی موکل و سوابق بیماری روانی وی که اسناد و مدارک آن در پرونده موجود است، دادگاه حداقل با تبدیل قرار بازداشت موکل به وثیقه و اعطای مرخصی در روز‌های منتهی به سال جدید، موافقت کند.

درفشان همچنین با توجه به برگزاری یک جلسه محاکمه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در ۲۳ دی امسال اظهار کرد: دادگاه یکم اردیبهشت ماه سال آینده را برای برگزاری جلسه بعدی دادگاه تعیین کرده است

نامبرده مهر ماه امسال با دستور قضایی دستگیر و بازداشت شد و در کیفرخواست صادره، اتهامات او معاونت در افساد فی‌الارض، تشویق به فساد از طریق تشویق جوانان به اباحه‌گری، توهین به مقدسات از طریق توهین به حجاب و تحصیل مال نامشروع عنوان شده است.

محکومت ۱۰ ساله سحر تبر

فاطمه خویشند معروف به سحرتبر در گفتگویی خبر از محکومیت خود داد و گفت گفت: «در دادگاه محاکمه شدم و قاضی من را به تحمل ده سال حبس محکوم کرده است. البته حکم صادر شده قابل اعتراض بود و من اعتراض کردم.»

سحر تبر در ادامه گفت: «چهار اتهام به من وارد شده بود که از دو اتهام تبرئه شدم. دلم نمی‌خواهد عناوین اتهامم حرفی بزنم، چون امیدوارم مورد عفو قرار بگیرم.»

فاطمه خویشوند معروف به سحر تبر از شاخ‌های به اصطلاح اینستاگرامی است. نامبرده مهر ماه امسال با دستور قضایی دستگیر و بازداشت شد و در کیفرخواست صادره، اتهامات او معاونت در افساد فی‌الارض، تشویق به فساد از طریق تشویق جوانان به اباحه‌گری، توهین به مقدسات از طریق توهین به حجاب و تحصیل مال نامشروع عنوان شده است.