به گزارش پایگاه خبری نشان :

 رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری اعضای یک باند 3 نفره که از طریق جعل سند اقدام به فروش زمینی به مبلغ 10 میلیارد ریال کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ" حسین ترکیان" اظهار داشت: در پی شکایت یکی ازشهروندان مبنی بر کلاهبرداری 10 میلیاردی از طریق فروش زمین، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، شاکی زمینی به متراژ 570 مترمربع را از یک زن به مبلغ 10 میلیارد ریال خریداری کرده و 5 میلیارد ریال آن را به صورت دلار و یورو به وی پرداخت و مابقی را قرار بوده پس از ثبت قطعی سند پرداخت کند.

کلاهبرداری 10 میلیاردی با فروش زمین در اصفهان / دستگیری یک زن و 2 مرد

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه شاکی پرونده پس از استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک متوجه می شود که اسناد مالکیت ارائه شده از سوی فروشنده جعلی بوده است، عنوان کرد: با راهنمایی فرد مال باخته و انجام اقدامات علمی و تخصصی و به کارگیری پایش های تصویری و تجهیزات هوشمند پلیسی سرانجام فرد کلاهبردار مورد شناسایی قرار گرفته و طی یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ ترکیان با اشاره به دستگیری 2 مردی که در انجام این کلاهبرداری با متهم همکاری داشتند، گفت: با اعتراف اعضای این باند به بزه ارتکابی خود در این خصوص پرونده تشکیل و این افراد برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مردم باید نسبت به پیشنهاد های وسوسه انگیز درخصوص قیمت پایین املاک و اجناس هوشیار باشند، گفت: با توجه به اینکه قیمت ملک اعلام شده از سوی فرد کلاهبردار بسیار کمتر از قیمت واقعی آن بوده و حس طمع شاکی را برانگیخته و وی بدون اینکه نسبت به انجام استعلامات قانونی اقدام کند50 درصد مبلغ معامله را به فرد کلاهبردار پرداخت کرده است.