به گزارش پایگاه خبری نشان :

بازار خودرو در کنار ارز، بورس و مسکن یکی از بازارهای جذاب سرمایه‌گذاری در ایران بوده و پیش‌بینی قیمت خودرو کار ساده‌ای نیست. موازی با نوسانات چشمگیر دلار، شاهد نوسانات قیمت خودرو در بازار هستیم اوایل امسال بود که  قیمت خودرو  بین کارخانه و حاشیه بازار به شدت زیاد بود و پس از آن برای کنترل قیمت خودرو طرح قرعه کشی راه اندازی شد به هر حال  برخی معامله گران در بازار خودرو روی موج اخبار سیاسی نوسان قیمت ایجاد کردند و این امر موجب شد تا قیمت خودرو در بازار دوباره دچار نوسان باشد

 

قیمت خودرو

این روزها برای خرید یک پراید کارکرده مربوط به ۱۰ تا ۱۵ سال قبل  باید چیزی حدود ۵۵ تا ۷۰ میلیون تومان هزینه کنید. این در شرایطی است که دو سال قبل با همین مبلغ امکان خرید دو دستگاه خودرو پراید صفر کیلومتر وجود داشت.

اگرچه دولت تلاش های را برای مهار قیمت این خودرو در هفته های گذشته انجام داده اما هنوز هم قیمت پراید بسیار بالاتر از آنچیزی است که واقعا باید باشد. آمارهای غیر رسمی خرید و فروش خودروها در کشور نشان می دهد مردم همچنان از خرید این خودرو قدیمی استقبال کرده و تلاش ها برای جایگزین کردن خودرو دیگری به جای پراید هم همچنان در حد حرف باقی مانده است.

deoZhfTh3k10