به گزارش پایگاه خبری نشان :

 ساعت یک بامداد امروز (یکم دی) همسایگان یک ساختمان مسکونی در بلوار ابوذر، پل پنجم، خیابان وحدت، کوچه داوود آبادی با شنیدن صدای مهیب انفجار سراسیمه از ساختمانهای خود بیرون آمده و با رؤیت صحنه آوار شدن یکی از ساختمانهای داخل کوچه بلافاصله موضوع را به سامانه 125 اطلاع دادند.

لحظاتی بعد ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، زنگ ایستگاه 24 و 113 را به صدا درآورد و نیروهای عملیات را به همراه تیم نجات دو روانه محل حادثه کرد.

محمدرضا خضری‌پور؛ افسر آماده منطقه هشت عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: به دلیل نامعلوم که توسط کارشناس منطقه در حال بررسی است در طبقه دوم یک ساختمان پنج طبقه دو واحدی به مساحت حدود 70 مترمربع، انفجار شدید، باعث تخریب کامل دو واحد در طبقه سوم و ریزش دیوارهای ضلع جنوبی و شمالی ساختمان شده بود.

وی ادامه داد: موج حاصل از این انفجار به حدی بود که شیشه‌های چندین ساختمان دورتر از محل حادثه نیز شکسته شده و آوار حاصل از ریزش ضلع شمالی ساختمان منجر به خسارت شدید به دو خودروی سواری و وانت پارک شده داخل کوچه شده بود.

خضری‌پور افزود: با توجه به خسارات وارده به طبقات فوقانی و محبوس شدن ساکنان آن در پی بسته شدن درها و ریزش دیوارها، آتش‌نشانان بلافاصله پس از قطع گاز و برق ساختمان با تجهیز شدن به وسایل حفاظت انفرادی با رعایت کامل ایمنی وارد ساختمان شده و پس از تقسیم شدن به چند گروه به خارج کردن ساکنان واحدها از ساختمان مشغول شدند.

افسر آماده منطقه هشت عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران بیان کرد: در طبقه‌ای که انفجار روی داده بود خانمی 30 ساله دچار مصدومیت و سوختگی شدید شده که توسط نیروهای عملیات به خارج از ساختمان منتقل و بلافاصله برای انتقال به مراکز سوانح سوختگی، تحویل عوامل اورژانس شد.

وی متذکر شد: مردی 40 ساله نیز بر اثر تخریب دیوار دچار مصدومیت جزئی شده که برای انجام معاینات اولیه تحویل عوامل اورژانس شد.

به گفته خضری‌پور، در این حادثه موج انفجار باعث شده بود که نمای شمالی ساختمان در وضعیت نیمه معلق و در حالت آوار قرار بگیرد که آتش‌نشانان برای برقراری امنیت محل با کمک عوامل انتظامی ایمن‌سازی‌های لازم را انجام دادند و به جلوگیری از تردد افراد پرداختند.

بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ نیروهای عملیات پس از اطمینان از تخلیه کامل ساختمان و عدم محبوس شده داخل واحدهای مسکونی، با ایمن‌سازی محل حادثه و تحویل به عوامل شهرداری و شهردار شب تهران برای فرو ریختن نمای معلق ساختمان، جلوگیری از احتمال حوادث بعدی و ارائه تذکرات ایمنی به عملیات خود پایان دادند.

13

12

 

15

14

 

16

 

 
17