به گزارش پایگاه خبری نشان :

 علیرضا رئیسی، در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، از کاهش یک سوم حجم مراجعان سرپایی به مراکز درمانی خبر داد و گفت: موارد مثبت ابتلاء به بیماری کرونا در کشور بسیار کاهش یافته است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: با اجرای طرح ملی غربالگری از تک تک خانه‌ها به صورت تلفنی یا حضوری غربالگری انجام می‌گیرد که در صورت نیاز در منزل از افراد تست سریع گرفته می‌شود.

رئیسی تاکید کرد: با افزایش تعداد تست‌های روزانه دیگر شکایتی از تأخیر در انجام یا اعلام نتیجه تست‌ها نداریم.

وی تصریح کرد: تاکید بر این است که از مبتلایان تست اصلی pcr گرفته شود اما برای اطرافیان بیمار و کسانی که در خانه تست می‌دهند از رپید تست‌ها یا تست سریع استفاده شود.

دبیر کمیته بهداشت و درمان افزود: با اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های گذشته، آمار بستری شدگان به شدت کاهش یافت به طوری که در تهران از هزار نفر بستری روزانه به زیر ۳۰۰ نفر در روز رسیده‌ایم.

رئیسی تاکید کرد: با اینکه روند شیوع بیماری در کشور رو به کاهش است اما نباید با عادی انگاری موجب بروز مجدد پیک بیماری شویم، چرا که پیک گذشته کرونا فشار بسیار زیادی به کادر بهداشت و درمان وارد کرد.

وی افزود: اکنون در وضعیت جدیدی قرار گرفته‌ایم و امیدواریم با رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی این روند ادامه داشته باشد.

رئیسی با اشاره به اجرای طرح اعمال محدودیت تردد شبانه، گفت: رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور معتقدند که این طرح از جمله موفق ترین طرح‌ها در زمینه کاهش آمار ابتلاء و جلوگیری از تجمعات و دورهمی های خانوادگی بوده است.