به گزارش پایگاه خبری نشان :

یک فروشنده گل و گیاه می‌گوید: برخی برای خرید درخت کریسمس تا شش میلیون تومان هزینه می‌کنند. دو سه سالی می‌شود که این موقع از سال تقاضاهای زیادی برای درخت کریسمس داریم.

آن‌طور که از تاریخ برمی‌آید، پیروان دین مسیحیت در آستانه شروع سال جدید میلادی و به مناسبت تولد حضرت عیسی (ع)، درختی را با عنوان درخت کریسمس به صورت تزئین شده در خانه‌هایشان می‌گذارند. این فرهنگ سال‌هاست در کشورهایی که دین مسیحیت در آن‌جا پیروان زیادی دارد، اجرا می‌شود و حالا جای تعجب دارد که بدانید در ایران هم بسیاری به دنبال درخت کریسمس هستند.

اوایل تقاضای درخت کریسمس عجیب بود اما حالا عادی شده!

آقای میرغیاثی فروشگاه گل و گیاه دارد. او با بیان این‌که چندسال است این موقع از سال، مشتری‌هایی دارد که درخت کریسمس می‌خواهند، می‌گوید: دو سه سالی می‌شود که این موقع از سال تقاضاهای زیادی برای درخت کریسمس داریم. اوایل کمی عجیب بود اما حالا برایمان عادی شده و یکی دو هفته قبل، اجناس مربوط به درخت کریسمس را خریداری و آماده می‌کنیم.

او ادامه می‌دهد: مشتری‌های درخت کریسمس اغلب خانم هستند. بیشترشان هم نمی‌دانند که از چه نوع نژادی باید استفاده کنند و فقط می‌گویند درخت کریسمس می‌خواهیم. کاج و نراد، نژادهایی هستند که بخش ابتدایی آن‌ها به عنوان درخت کریسمس استفاده می‌شود.

هزینه بیش از ۶ میلیون تومانی برای درخت کریسمس

میرغیاثی با بیان این‌که درخت کریسمس در نوع مصنوعی و طبیعی وجود دارد، عنوان می‌کند: درخت‌های مصنوعی راحت‌تر فروش می‌روند چون قیمت کمتری‌ دارند. نرخ درخت کریسمس مصنوعی از ۴۰۰ هزارتومان شروع می‌شود و تا شش میلیون ادامه دارد. مصنوعی‌ها چون پایه دارند و راحت‌تر در خانه استفاده می‌شوند، بهتر فروش می‌روند. ارتفاع بزرگ‌ترین درختچه مصنوعی که ما اینجا داریم ۲۵۰ سانتی‌متر است. همه‌شان هم ساخت چین هستند.

او همچنین می‌گوید: وسایل تزئینی درخت شامل ریسه‌های برقی و آویزهای رنگی را باید جداگانه بخرند. ما این موقع از سال وسایل تزئینی درخت کریسمس را هم برای مشتریان فراهم می‌کنیم. هزینه وسایل جانبی بسته به سلیقه خریدار متفاوت است. گاهی تا دو میلیون هم پیش می‌روند.

درخت اجاره‌ای!

مدیر این فروشگاه می‌گوید: سال گذشته یک مشتری داشتیم که درخت طبیعی می‌خواست. هزینه‌اش حدود ۴ میلیون شد تا توانستیم برایش یک درخت کاج سبز حدودا یک متری پیدا کنیم. چندبار هم از پاساژها و فروشگاه‌های بزرگ آمدند و درخت کریسمس اجاره‌ای می‌خواستند که یکی دو هفته قبل از شروع سال جدید میلادی در محوطه‌هایشان بگذارند. گویا برای جلب مشتری مناسب است. چون خیلی‌ها علاقه به عکس گرفتن با درخت کریسمس را دارند.

میرغیاثی با اشاره خاطره‌ای جالب در این باره ادامه می‌دهد: همین چندروز پیش آقا و خانمی که گویا به تازگی ازدواج کرده بودند آمدند و درخت کریسمس می‌خواستند. وقتی قیمت‌ها را گفتم، آقا پشیمان شد و از خریدن صرفه نظر کرد اما همسرش همچنان اصرار می‌کرد که باید درختچه بزرگی بخرند. ابتدا کمی جر و بحث کردند اما آرام آرام صدایشان بالا رفت و کارشان به داد و بیداد کشید. هرچه ما تلاش کردیم آرام‌شان کنیم فایده نداشت. آخرسر هم یک درخت کریسمس آماده و تزئین شده خریدند و رفتند. به هرحال این سال جدید میلادی برای ما خیلی هم بد نیست و فایده‌هایی دارد.