به گزارش پایگاه خبری نشان :

مصرف نوشابه در بین بسیاری از افراد به یک عادت تبدیل شده است . خرید و تهیه این نوشیدنی آسیب زا بسیار راحت و قابل دسترسی است . در این بین تعداد زیادی از افراد هستند که این عادت مخرب را کنار گذاشته اند . حال در این قسمت  قصد داریم تا بررسی کنیم که بعد از ترک نوشابه چه اتفاقاتی در بدن رخ می دهد . 

 

1. علاقه به شیرینی جات کاهش پیدا می کند :

مصرف و میل به شیرینی جاتی مثل نوشابه دست افراد نیست و در ناخودآگاه آن ها می باشد . نوشابه نیز جزء آن دسته از شیرین هایی است که شما را معتاد می کند و می تواند روی احساس رضایت تان تاثیرگزار باشد.

علت آن هم این است که بدن و معده احساس آرامش کاذبی با شیرینی جات می کند و هورمون هایی را آزاد می کند . حال زمانی که این نوشیدنی را کنار بگذارید، میل به تمام انواع مواد غذایی که دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند، کاهش پیدا می کند زیرا مهم ترین آن را ترک کرده اید .

نوشابه

2. وزن کاهش پیدا می کند :

نوشابه ها حتی در انواع رژیمی حاوی انسولین هستند و باز هم حاوی شیرین کننده های مصنوعی می باشند و از کاهش وزن جلوگیری می کنند و در نتیجه می توان گفت که نوشابه سدی برای کاهش وزن است که با ترک آن زودتر به این مهم دست پیدا می کنید . 

3. سیستم ایمنی بهبود پیدا می کند :

اسید موجود در نوشابه برای سیستم گوارش ، ریشه دندان ها و بدتر شدن وضعیت رفلاکس معده مضر است . ترک کردن آن باعث می شود که باکتری های مضر و آسیب زننده به این قسمت ها و سیستم ایمنی شما از بین بروند و در نتیجه سیستم ایمنی سالمی خواهید داشت . 

4. استخوان های محکمی خواهید داشت :

رنگ کاراملی موجود در نوشابه دارای مواد مصنوعی است که فسفرهایی را به وجود می آورد که در طولانی مدت برای استخوان ها مضر هستند . فسفر یک ماده طبیعی است که در غذاهای طبیعی مثل لوبیا و غلات یافت می شود اما انواعی از آن که در نوشابه وجود دارند ، در طولانی مدت به جای فایده به استخوان شما آسیب وارد می کند و همچنین باعث ایجاد مشکلات کلیوی نیز می شود . مصرف نکردن آن نیز طبیعتا استخوان های شما را تقویت می کند .

استخوان قوی

5. انرژی بیشتری خواهید داشت :

کافئین موجود در نوشابه دوست و انرژی بخش شما نیست . مصرف بیش از حد کافئین باعث از بین بردن آب بدنتان می شود و سیستم ایمنی بدن را بیش از حد تحریک می کند و در نتیجه احساس خستگی زیادی می کنید . مصرف نوشابه باعث بالا و پایین رفتن و نواسانات انرژی خواهد شد و در نتیجه ترک آن انرژی را در سطح بالا و متعادلی نگه می دارد .