به گزارش پایگاه خبری نشان :

گروه‌های ویژه نامحسوس و شاخه‌های اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی که از مدت‌ها قبل با تدابیر ابلاغی از سوی سردار محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) مناطق جرم خیز در جغرافیای حاشیه‌ای شهر مشهد را به قرق خود درآورده اند، در مدت کوتاهی با پرونده‌های متعدد زورگیری‌های خشن روبه رو شدند که بررسی‌ها نشان می‌داد اعضای یک باند مخوف خنجر به دست به اموال مسافران خودرو‌های سواری دستبرد می‌زنند یا خودرو و لوازم همراه رانندگان مسافرکش را با تهدید به مرگ می‌ربایند؛ بنابراین ماجرای سرقت‌های مذکور زیر ذره‌بین کنکاش‌های علمی قرار گرفت.

به گزارش خراسان، در حالی که گروه ویژه‌ای از کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن با استفاده از تجربیات ارزنده سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) تحلیل محتوایی و بررسی‌های میدانی را آغاز کرده بودند ناگهان حادثه هولناک دیگری پازل زورگیری‌های وحشتناک را به هم ریخت.

محتویات این پرونده زورگیری حکایت از آن داشت که مرد ۳۷ ساله‌ای سه جوان را از مقابل بیمارستان رضوی به عنوان مسافر سوار خودروی سمند کرده و به طرف بولوار توس به راه افتاده است، اما زمانی که راننده به مکان خلوتی رسید ناگهان مسافران زورگیر خنجر‌ها را بیرون کشیدند و از پشت سر راننده متاهل را هدف ضربات هولناک خنجر قرار دادند. آن‌ها پیکر خون آلود راننده را پایین انداختند و خودروی سمند او را به سرقت بردند. رهگذران با دیدن مردی که آخرین نفس هایش را می‌کشید با اورژانس تماس گرفتند و به این ترتیب راننده مال باخته درحالی به بیمارستان طالقانی انتقال یافت که بر اثر شدت خونریزی به کما رفته بود. گزارش خراسان حاکی است به دنبال وقوع این حادثه تلخ، بلافاصله سرهنگ قنبری (رئیس اداره سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی) فرماندهی مستقیم عملیات شناسایی باند سارقان زورگیر را به عهده گرفت و کارآگاهان در چند شاخه اطلاعاتی و عملیاتی وارد عمل شدند.

پس از ردزنی‌های مقدماتی و بازبینی محل وقوع حادثه، تصاویر فرضی از سارقان به دست آمد، اما کنکاش‌های اطلاعاتی نشان می‌داد که پلیس با یک شبکه گسترده و حرفه‌ای خشن روبه روست. به همین دلیل همه جوانب امنیتی ماجرا در دستور کار قرار گرفت. کارآگاهان در اولین مرحله از عملیات، بانک اطلاعاتی مجرمان و سارقان حرفه‌ای را بررسی کردند و منابع و مخبران محلی را به کار گرفتند تا این که بالاخره سرنخ‌هایی از یک زورگیر سابقه دار به دست آمد که نشان می‌داد در ماجرای سرقت سمند نقش دارد. این گونه بود که چند عضو دیگر باند نیز شناسایی شدند و با صدور دستور قضایی عملیات دستگیری آنان آغاز شد. در همین حال گروهی از کارآگاهان ورزیده به سرپرستی سرهنگ «جواد میش مست» چند مخفیگاه زورگیران را در حاشیه شهر و بولوار توس به محاصره درآوردند و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه، موفق شدند سه سرکرده اصلی باند را دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه زورگیران مشخص شد که آن‌ها تونلی مخفی به طول حدود یک کیلومتر را زیر زمین حفر کرده اند که به آن سوی یک خیابان دیگر می‌رسید.

این تونل از طریق دریچه کوچکی که در یک منزل مسکونی بود مورد استفاده سارقان خشن قرار می‌گرفت. در بازرسی از این مخفیگاه، مقادیری لوازم سرقتی، مدارک شناسایی و ... کشف و ضبط شد.

براساس این گزارش، بازجویی‌های تخصصی از متهمان بیانگر آن بود که پلیس وارد یک شبکه گسترده سرقت شده است که در قالب چندین باند زورگیری و تبهکاری به اقدامات مجرمانه خود ادامه می‌دهند. به همین دلیل این پرونده با نظارت مستقیم رئیس پلیس آگاهی وارد مرحله جدیدی شد و به طور ویژه مورد پیگیری قرار گرفت. با شناسایی حدود ۷۵ نفر از مال باختگان و شاکیان مشخص شد که یک زن نیز برای به دام انداختن طعمه‌ها با اعضای باند تبهکاران زورگیر همکاری می‌کند چرا که یکی از شاکیان زن که در تاکسی‌های اینترنتی فعالیت داشت در اظهارات خود به پلیس گفت: یک زن جوان تقاضای تاکسی کرد وقتی او را سوار کردم به من گفت: همسرم کنار داروخانه منتظر است. وقتی آن مرد را نیز سوار کردم به مسیر ادامه دادم ناگهان با دیدن قمه از شدت ترس میخکوب شدم. آن‌ها مرا به زور پیاده کردند و خودروام را ربودند. براساس این گزارش، ادامه تحقیقات کارآگاهان نشان داد که اعضای این شبکه مخوف با استفاده از خودرو‌های سرقتی و استفاده از پلاک‌های جعلی، مسافرانی را نیز سوار کرده و اموال آن‌ها را با تهدید به مرگ ربوده اند! همچنین کارآگاهان در چندین عملیات جداگانه تاکنون ۱۶ عضو این شبکه گسترده را به دام انداخته اند و دو خودروی سرقتی را به همراه مقادیری لوازم و مدارک و کارت بانکی کشف کرده اند. به گزارش اختصاصی خراسان، اعضای این شبکه به ارتکاب بیش از ۱۵۰ فقره سرقت و زورگیری که بیشتر آن‌ها در مناطق قاسم آباد و الهیه مشهد بود اعتراف کرده اند. تحقیقات بیشتر درباره این پرونده حساس همچنان ادامه دارد و هر روز مال باختگان دیگری متهمان را در دایره جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی شناسایی می‌کنند.