به گزارش پایگاه خبری نشان :

در حالی که موسیقی ملایم از یکی از اتاق‌های یک مرکز آبگرم کوچک در قاهره در فضا منتشر می‌شود، مار‌ها بر روی کمر و صورت مشتریان می‌خزند تا آن‌ها از درد خلاص شوند و این در واقع نوعی تقویت برای قلب‌های ضعیف و ریختن ترس آنان از مار‌ها به حساب می‌آید

در این مرکز از مار‌های غیر سمی برای درمان درد مشتریان استفاده می‌شود و علی رغم روش عجیب و غریب چندان در میان مردم محبوب نیست.

 

ماساژور‌ها ابتدا به پشت مشتری روغن می‌مالند و آن‌ها را ماساژ می‌دهند، سپس از مار‌هایی که بیش از ۲۸ گونه مختلف غیر سمی هستند برای شرکت در جلسه ماساژ آزادکننده آدرنالین که نیم ساعت طول می‌کشد استفاده می‌کنند.

یکی از مراجعه کنندگان درباره تجربه خود گفت: بعد از اینکه مار‌ها را روی کمرم گذاشتند، احساس راحتی و سرحالی می‌کردم. در ابتدا ترس و تپش قلب داشتم و از لمس مار در پشتم می‌ترسیدم، اما جلسه بسیار راحت بود مخصوصاً حرکت مار روی بدنم باعث شد که نسبت به خودم اعتماد به نفس داشته باشم

«صفوت صدقی» صاحب این مرکز می‌گوید که استفاده از مار‌ها نوعی ماساژ است که دارای دو هدف، یک فیزیکی و دیگری روانشناختی است. هدف جسمی تحریک گردش خون در بدن و تحریک گردش خون مغز است و هدف روانی ترشح هورمون‌های اندورفین است که به ترشح هورمون شادی کمک می‌کند تا اعتماد به نفس را افزایش داده و ایمنی بدن را تقویت کند.

او افزود: در آغاز، مشتریان ترس داشتند، سپس بحث در مورد فواید مار آغاز شد تا اینکه با استقبال چشمگیر تعداد زیادی از مردم روبرو شد، خصوصاً افرادی که از مار می‌ترسند یا اضطراب دارند.

صاحب این ایده گفت: ما می‌دانستیم که ۳۵ گونه مار در مصر وجود دارد، ۷ گونه آن‌ها سمی و بقیه غیر سمی و بی ضرر هستند. ما با غیر سمی کار می‌کنیم و مار‌های ضعیف را نیز می‌گیریم آن را له می‌کنیم و روغن‌ها از آن می‌گیریم.

این مرکز فعالیت خود را با ارائه جلسات رایگان به کسانی که می‌خواهند آن را امتحان کنند آغاز کرد، اما اکنون برای جلسه‌ای که بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد ۱۰۰ پوند مصر می‌گیرد.