به گزارش پایگاه خبری نشان :

وقتی صحبت از حقایق فیلم‌های سینمایی می‌شود، موارد زیادی به ذهن مخاطبان می‌رسد که بعضی از آن‌ها جذاب هستند. گاهی این حقیقت‌ها به اندازه‌ای جالب می‌شوند که نظر شما را کاملا به خود جلب می‌کند و ممکن است شما نیز آن‌ها را با کسانی که در ارتباط هستید به اشتراک بگذارید.

 در اینجا حقایقی از ۷ فیلم سینمایی می‌بینید که گاهی برای خود بازیگران فیلم شگفت انگیز هستند.

بیگانه: رستاخیز «Alien: Resurrection»

فیلم سینمایی «بیگانه: رستاخیز» یکی از مهمترین آثار از مجموعه فیلم‌های «بیگانه» محسوب می‌شود. در این فیلم سکانسی وجود دارد که بازیگران مشغول بازی بسکتبال هستند. سیگورنی ویور باید از یک نقطه دور و بدون نگاه کردن به داخل سبد پرتابی کند؛ از آنجایی که این کار سختی بود، کارگردان می‌خواست این بخش را با جلوه‌های ویژه تکمیل کند. بر خلاف انتظار کارگردان در چند سکانس ابتدایی توانست خودش این کار را انجام دهد.

ترمیناتور ۲:روز قضاوت «Terminator ۲: Judgment Day»

این فیلم ممکن است از نگاه بسیاری از مخاطبان سینمایی بهترین قسمت مجموعه سینمایی ترمیناتور باشد که آرنولد شوارتزنگر در آن بازی می‌کند، اما بر خلاف انتظار شما این بازیگر ۱۵ میلیون دلار برای این فیلم دستمزد گرفته و تنها ۷۰۰ کلمه را در طول مدت زمان فیلم بیان می‌کند. در واقع او برای هر کلمه ۲۱ هزار و ۴۲۹ هزار دلار دریافت کرده است. طبق این محاسبات دیالوگ معروف او یعنی «اگر میخواهی زنده بمانی با من بیا» ۱۷۱ هزار دلار برای او درآمد داشته است.

هالووین «Halloween»

فیلم سینمایی «هالووین» یکی از آثار شاخص در ژانر وحشت است. به جز شیوه ساخت فوق العاده، موسیقی متن و سکانس ابتدایی، شخصیت مایکل مایرز و ماسک عجیب و غریبش این فیلم را به یک اثر ترسناک تبدیل کرده است. بر خلاف انتظار عده‌ای، مدت زیادی برای ساخت و رسیدن به ایده این ماسک صرف نشد. در واقع ماسک مربوط به کاپیتان کرک در فیلم سینمایی «پیشتازان فضا» را به رنگ سفید درآوردند و از آن استفاده کردند. طراح صحنه فیلم در این باره گفته بود که چون بودجه ساخت آن‌ها کم بوده این ماسک را به ارزش ۱.۹۲ دلار خریداری کرده است.

امپراتوری ضربه می‌زند «The Empire Strikes Back»

طراح صحنه بودن یک فیلم اختیارات منحصر به فردی را در به شما می‌دهد؛ چراکه گاهی طراح‌های صحنه کارهایی را انجام می‌دهند که فقط خودشان و عوامل طراح صحنه از آن خبر دارند. این دقیقا همان اتفاقی است که در فیلم «امپراتوری ضربه می‌زند» از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان افتاد و تیم طراح صحنه تصمیم گرفتند یک سیب زمینی و کفش شناور را به یکی از صحنه‌های فیلم اضافه کنند. حتی جورج لوکاس، تهیه کننده و نویسنده فیلم هم از این موضوع اطلاع نداشت و سال‌ها بعد از اکران فیلم متوجه آن شد.