به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران  با اشاره به نگهداری این تمساح کوچک در مرکز خریدی در غرب تهران، اظهار کرد: این تمساح به شرکتی تعلق دارد که سال‌ها پیش مجوز خرید و فروش و نگهداری از گونه‌های خزندگان را از محیط زیست دریافت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه شرکت نگهداری از این تمساح حدود 6 سال سابقه فعالیت در زمینه نگهداری از خزندگان و خرید و فروش آنها را دارد، گفت: این تمساح پیش از این در یک مرکز خرید، حوالی میدان تجریش نگهداری می‌شد، اما به دلیل اینکه این مرکز شرایط مناسبی برای نگهداری از این خزنده را نداشت، به یک باغ گل در ولنجک منتقل شد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران اضافه کرد: در حال حاضر این تمساح کوچک در مرکز خریدی در غرب تهران نگهداری می‌شود که در حال بررسی علت انتقال این خزنده از ولنجک به این مرکز خرید هستیم، زیرا تغییر محل نگهداری این حیوان بدون اطلاع محیط زیست تهران بوده است.

تصویری از تمساحی که گفته می‌شود در مرکز خریدی در غرب تهران مشاهده شده، البته خبرگزاری تسنیم این عکس را رد یا تأیید نمی‌کند.

بحران های محیط زیست , سازمان محیط زیست ,

کرمی همچنین تصریح کرد: قبلا شرکتی که مسئول نگهداری از این تمساح بوده، برای انتقال آن از باغ گل به این مرکز خرید، نامه‌‌ای به محیط زیست شهر تهران ارسال کرده بود، اما هنوز پاسخی به این نامه داده نشده است، بنابراین در حال بررسی موضوع چگونگی انتقال آن به این مرکز خرید و نیز شرایط نگهداری آن در مرکز خرید "اوپال" هستیم.