به گزارش پایگاه خبری نشان :

یورو نیوز: مقامات حیات وحش و آبزیان ایالتی و فدرال ایالات متحده تحقیقات برای شناسایی و تعقیب قضایی عامل یا عاملین آزار یک «گاو دریایی» را که روی بدن آن کلمه «ترامپ» حک شده است، آغاز کردند.

این گاو دریایی اولین بار هفته گذشته در رودخانه هوموساسا در نزدیکی شهرستان «سیتروس» ایالت فلوریدا مشاهده شد. این گاو دریایی از تیره تن موییان و راسته گاودریایی‌سانان، یکی از گونه های در حال انقراض است.

برخی مقام‌های آمریکایی به آسوشیتدپرس گفتند به نظر نمی‌رسد این حیوان آسیب جدی دیده باشد و این کلمه روی جلبک‌هایی که روی پوست گاو دریایی رشد کرده بود تراشیده شده است.

اما انتشار ویدئویی از این گاو دریایی باعث اعتراض‌های زیادی شد. این گاو دریایی در منطقه حفاظت شده در شمال تامپا زیست می‌کند.

اورلیا اسکیپویث مدیرعامل حیات وحش و آبزیان ایالات متحده با صدور بیانیه ای به رسانه ها گفت: « گاوهای دریایی از اعضای اساسی و حیاتی اکوسیستم این منطقه هستند و تحت قانون گونه های در معرض خطر و قانون حمایت از پستانداران دریایی تحت حفاظت های ویژه قرار دارند.»

مرکز زیست شناسی گونه‌های مختلف جانوری در ایالات متحده سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد به افرادی که خبر از عوامل آزار روی بدن گاو دریایی بیاورند ۵۰۰۰ دلار جایزه نقدی خواهند داد.

جریمه آزار حیوانات در این ایالت دست کم ۵۰ هزاردلار و یک سال حبس است.

حجم ویدیو: 4.91M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52