به گزارش پایگاه خبری نشان :

اگر فرزند شما سفید کننده مصرف کرده است، بهتر است به جای خواندن این مقاله فرزندتان را مستقیما به بخش اورژانس ببرید ، اما با این حال،تا راه های جلوگیری از این اتفاق را بدانید و خود را به صورت ذهنی آماده کنید تا در صورتی که کودک شما سفید کننده یا سایر مواد پاک کننده سمی خورد بدانید چه کاری باید انجام دهید.

 
 خوردن وایتکس توسط کودک و اقدامات لازم
 

چطور این محصولات شوینده باعث مسمومیت کودکان می شوند؟

مصرف محصولات سمی مانند سفید کننده و دیگر شوینده ها عواقب شدیدی دارد این اثرات همچنین می تواند فقط با تنفس بخارات تولید شده توسط این محصولات یا تماس مستقیم با پوست نیز محسوس باشد. اگر فرزند شما توسط هر یک از این مواد سمی مسموم شده باشد، مراجعه به اورژانس ضروری است. سفید کننده، تمیز کننده ها، محصولات شوینده آرایشی و یا محصولات بهداشت شخصی همگی سمی در نظر گرفته می شوند این به این دلیل است که آنها حاوی ترکیبات شیمیایی هستند، که منجر به آسیب شدید بافتی شده، و گاهی مانند اثرات سوختگی مستقیم، اثر می گذارند. در اغلب موارد، کودکان به طور تصادفی وایتکس و یا مواد شیمیایی شوینده را می نوشند. با این حال، اگر یک نوجوان یا فرد بالغ این مواد را بنوشد، به احتمال زیاد این تلاشی برای خودکشی است و بیمار نیاز به مداخله اضطراری پزشکی دیگر را نیز دارد.
 
 درمان کودکی که وایتکس خورده
 

چگونه می توانید از این اتفاق جلوگیری کنید؟

بچه ها معمولا مواد شیمیایی سمی را تشخیص نمی دهند، ظرفی را می بینند، که شبیه به ظرف آب است که از آن می نوشند، اما خارج از دسترس کودک است ؛ کودک ظرف را تشخیص نمی دهد و محتویات را مینوشد.
 
ایمنی خانگی به پیشگیری شما بستگی دارد برای جلوگیری از وقوع این نوع حوادث، موارد زیر را بخوانید:
از گذاشتن محصولات سمی (سفید کننده، آمونیاک، مواد شوینده، شامپو) در دسترس کودکان اجتناب کنید.
از اینکه کودک شما از یک ظرف بازیافتی استفاده کند، تا به عنوان چیزی خوراکی شناخته شده نشود جلوگیری کنید. محصولات سمی را در ظروف اصلی خود ذخیره کنید تا بتوانید دستورالعمل های تولید کننده را در صورت نوشیدن آنها بخوانید.
استفاده از محصولات سمی را در مناطق بازی کودکان محدود کنید، زیرا مسمومیت نیز ممکن است از طریق دستگاه تنفسی یا پوست رخ دهد.
سرکه سفید به عنوان یک محصول تمیز کنده در اطراف خانه به شدت توصیه می شود که مورد استفاده قرار گیرد.
این محصول یک عامل ضد باکتری قوی است که حتی اگر تماس مستقیم با آن ایجاد شود، گازهای سمی ایجاد نخواهد کرد و به پوست آسیب نمی رساند.

 اقدامات لازم برای کودک وایتکس خورده

اقدامات فوری بعد از انکه متوجه شدید کودک وایتکس خورده

اگر کودک شما سفید کننده نوشیده باشد چه کاری باید انجام دهید؟
اولین کاری که باید انجام دهید حفظ آرامش است هجوم آوردن به جای کمک، تنها چیزهای بدتری را رقم خواهد زد. فرزند شما به شما نیاز دارد تا قاطعانه عمل کنید.

اولین کمکهای اورژانسی شامل موارد زیر است:

زمانی که محصول از طریق مری بلع می شود هرگز باعث خفگی نمی شود این باعث آسیب می شود، که بالا آورده و دوباره بلع صورت گیرد.
آب، مایعات تایید نشده یا سفیده تخم مرغ را به خورد کودک خود ندهید
**** دقت داشته باشید که هیچ راه حل خانگی برای این نوع رویداد وجود ندارد و تنها راه توصیه شده این است که تا رسیدن به مرکز درمانی مقدار قابل توجهی شیر به کودک بدهید  *****
 

تماس با اورژانس:

در اسرع وقت فرزندتان را به نزدیکترین اورژانس ببرید. ظرفی را که کودکتان مصرف کرده بردارید اگر فرزند شما خیلی کوچک است، به احتمال زیاد او فقط یک مقدار بسیار کمی نوشیده. طعم و مزه این مواد شوینده معمولا ناخوشایند است، زیرا تولید کنندگان معمولا مواد تلخ را اضافه می کنند تا از اشتباه افراد جلوگیری شود.
اگر فرزند شما بزرگتر است و مقدار قابل توجهی مصرف می کند، ممکن است این کار را انجام دهد تا به خود آسیب برساند. سریعتر می توانید آنها را به مراقبت های اورژانسی برسانید، به احتمال زیاد شما می توانید زندگی آنها را نجات دهید.
 
 مسمومیت کودکان با خوردن وایتکس
 
چطور متوجه شویم که کودک وایتکس یا هر ماده شیمیایی خطرناک دیگری را خورده است؟

_علائم مصرف مواد سمی:

اگر یک کودک کوچک دارید و نمی دانید که آیا سفید کننده یا چیزی شبیه آن نوشیده یا خیر، بررسی کنید که آیا فرزند شما دارای علائم زیر است:
_ناراحتی فوری یا درد در دهان و گلو
_مشکل بلعیدن و خفگی
_تهوع و استفراغ، با خون یا بدون آن
_تنفس دشوار و صداهای تیز هنگام تنفس
_درد قفسه سینه
_فرزند شما دچار شوک شده (سردرگمی روانی، ناآگاهی، خیس عرق شدن، رنگ پریده شدن، دست و پاهای سرد)، باید خیلی سریع عمل کنید.
 
به یاد داشته باشید:
مهمترین کاری که در این موارد انجام می دهید، سریعا به نزدیکترین اورژانس منتقل شود. اگر فرزند شما عمدا مواد سمی مصرف کرده و زنده بماند، مطمئن شوید که او حتماً جلسات مشاوره روانشناسی داشته باشد.