به گزارش پایگاه خبری نشان :

افرادی که موی فر و مجعد دارند همیشه آرزوی این را دارند که موهایشان صاف باشد و برای این کار به روش‌های شیمیایی متوسل می‌شوند، اما می‌توان از مواد طبیعی و کم عارضه هم برای این کار استفاده کرد. ضمن این که روش براشینگ مو موقتی است و به محض این که موهایتان رشد کند دوباره مجبور می‌شوید هزینه کنید و با مواد شیمیایی مو‌ها را صاف کنید، اما ناامید نباشید، در ادامه چند روش خانگی را به شما معرفی می‌کنیم که با کمک آن می‌توانید مو‌های خود را به طور طبیعی صاف نگه دارید. محصولات طبیعی نه تنها به مو‌های شما آسیب نمی‌رساند، بلکه آن‌ها را تقویت هم می‌کند.

۱- تخم مرغ و روغن زیتون

تخم مرغ سرشار از پروتئین است، مو‌های شما را نرم و آن‌ها را تغذیه می‌کند. روغن زیتون هم نرم کننده بسیار خوبی است.

روش مصرف | دو عدد تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را کاملاً با یکدیگر مخلوط کنید. سپس، آن را روی کف سر خود قرار دهید. بعد از یک ساعت، مو‌های خود را بشویید.

۲- روغن کرچک

روغن کرچک علاوه بر خواص و فواید دیگری نظیر درمان عفونت‌های پوستی و مشکلات معده و یبوست، کارکرد عجیب و فوق العاده‌ای برای صاف کردن مو‌های شما دارد.

روش مصرف | برای این منظور می‌توانید موهایتان را با روغن کرچک ماساژ دهید. روغن کرچک به شما کمک می‌کند، مویی نرم و براق داشته باشید.

۳- جو و آلوئه ورا

جو دو سر برای تغذیه، تقویت و مرطوب کردن مو عالی است. پروتئین ها، مواد معدنی، عناصر و ویتامین‌های زیادی دارد.

روش مصرف |یک عدد آلوئه ورا و دو قاشق سوپ خوری جو (۳۰ گرم) را آسیاب و سپس کاملا با هم مخلوط کنید و به سرتان بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

۴- آرد برنج و تخم مرغ

تخم مرغ به طور معمول در ماسک‌های مو وجود دارد، زیرا مو را سالم و قوی می‌کند و وقتی با آرد برنج ترکیب می‌شود، برای صاف کردن مو بسیار موثراست.

روش مصرف | یک عدد سفیده تخم مرغ و سه قاشق آرد (۴۵ گرم) را با هم مخلوط کنید و به سرتان ماساژ دهید. پس از آن مو‌ها را شانه کنید و بگذارید یک ساعت بماند. پس از این زمان، موهایتان را با شامپو بشویید و آب کشی کنید.