به گزارش پایگاه خبری نشان :

علی انصاریان متولد ۱۴ تیر ۵۶ اهل تهران بازیکن فوتبال، بازیگر ایرانی است. علی انصاریان پس از خداحافظی از فوتبال، خواننده شد و حالا وارد حرفه بازیگری شده. علی انصاریان مجرد است و تاکنون ازدواج نکرده و با مادرش زندگی می کند. علی انصاریان در برنامه زابیواکا با شوخی با خواننده لس آنجلسی  حاشیه ساز شد. علی انصاریان با پخش شدن شایعه‌ای با موضوع قتلش در شبکه‌های پیام رسان در اوایل بازیگری بسیار پرحاشیه شد.

خوانندگی علی انصاریان

وی در خرداد ۱۳۹۰ آهنگی به نام «شدید» را به بازار موسیقی عرضه کرد که بعد از آن خوانندگی را ادامه نداد.

علی انصاریان

مجموعه تلویزیونی علی انصاریان

  • داغون‌ترین (یک قسمت)

  • زیر آسمان شهر (دو قسمت)

  • چارخونه (یک قسمت)

  • خانه اجاره‌ای (یک قسمت)

  • غنچه‌های سحر

  • نقطه چین (دو قسمت)

  • محکومین (۱۳۹۶)

  • سریال کیمیا (۱۳۹۴)

علی انصاریان

شبکه خانگی علی انصاریان

  • شام ایرانی(احتمالأ زمستان ۱۳۹۸)

  • آسپرین (مجموعه نمایش خانگی) ۱۳۹۵ – ۱۳۹۴

  • هدیه (۱۳۹۳)

علی انصاریان
مجری‌گری علی انصاریان
  • زابیواکا (۱۳۹۷) تلویزیون اینترنتی آیو
  • ورزشگاه (۱۳۹۷) شبکه پنج
  • مسابقه منچ (۱۳۹۸) شبکه پنج

علی انصاریان در تاریخ ۱۵ یهمن ۱۳۹۹ به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. البته فوت او بدون حاشیه نبود و حرف و حدیث‌های متعددی در رابطه با مرگ وی مطرح است به طوریکه بعد از گذشت ۴ ماه پرونده مرگ او در دادگاه تازه باز شده است.

از زمانی که علی انصاریان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد، موج توجه رسانه‌ها به این اتفاق جلب شد. پس از درگذشت انصاریان عده‌ای مدعی شدند که برخی پزشکان و اعضای کادر درمان در روند درمان وی کم کاری کرده‌اند و مرتکب قصور پزشکی شده‌اند.

ماجرا از این قرار بود که بعد از مدتی از درگذشت علی انصاریان، داماد خانواده انصاریان دست به یکسری افشاگری‌ها علیه دکتر هاشمیان (یکی از پزشکان معالج علی انصاریان) زد. این افشاگری‌ها به قدری گسترده شد که کار به تشکیل کارزار برای بررسی علت فوت انصاریان کشیده شد.

ماجرای قصور پزشکی در روند درمان علی انصاریان علاوه بر این توسط میثاقی مجری تلویزیون مطرح شد و محمد حسین میثاقی نیز در تلویزیون مباحثی در رابطه با فوت مرحوم علی انصاریان مطرح کرد. با این حال اکنون کار به جایی رسیده است که دکتر محمدرضا هاشمیان به دلیل این اتهامات نسبت به داماد خانواده انصاریان، محمد حسین میثاقی و برادر داماد خانواده انصاریان به دادگاه شکایت کرده و منتظر نتیجه جواب مانده است. دکتر محمدرضا هاشمیان  به تشریح اتفاقات چند ماه گذشته پرداخت و ماجرا را بیشتر تشریح کرد.

چه کسی دستگاه ونتیلاتور علی انصاریان را جدا کرد؟!

دکتر محمدرضا هاشمیان در مورد اتفاقات و حواشی ایجاد شده پس از فوت علی انصاریان اظهارکرد: جوی‌سازی اولیه توسط فردی به نام بابا علی در فضای مجازی ایجاد شد و ابرازکرد که در بیمارستان دستگاه ونتیلاتور انصاریان با تصمیم اشتباه بنده جداکرده است، من نیز به دلیل محبوبیتی که علی انصاریان داشتند و دارند، مورد هجمه زیادی قرار گرفتم، در ادامه حواشی دیگری ایجاد شد که با توجه به اینکه ما امکان ارائه گزارشات جزئی پرونده پزشکی را به مردم را نداشتیم، وقتی ایشان فوت کردند و آنها را اعلام کردیم، موجب ناراحتی مردم شد.

وی در مورد قطع ونتیلاتور علی انصاریان در بیمارستان ادامه داد: در حالی گفته شد ونتیلاتور علی انصاریان را قطع کردیم که در بیمارستان آشنایان، دوستان و پزشک معتمد آقای انصاریان حضور داشتند و شاهد بودند که چنین اتفاقی رخ نداده است.

همچنین در آن جا فقط یک پزشک وجود نداشت و بیشترین تعداد پزشکی که برای یک بیمار در کشور در نظر گرفته شده، مخصوص آقای علی انصاریان بوده است. با این حال با شایعه سازی‌های شکل گرفته در فضای مجازی ، عده‌ای گمان کردند که فوت علی انصاریان به دلیل قصور پزشکی بوده است. در آن زمان سعی کردم با توجه به فضایی که در آن زمان حاکم بود به دامادشان آقای اژدری بگویم که به مردم بگوید چنین اتفاقی رخ نداده زیرا ایشان هم در آن جا حضور داشتند و شاهد بودند که چنین اتفاقی نیافتاده است ولی ایشان توجه نکردند.

تحقیق از میثاقی در دادسرا صورت گرفت نتیجه بعد از انتخابات ۱۴۰۰

دکتر هاشمیان گفت: حدود ۲۰ روز پس از پخش شایعه قطع ونتیلاتور، ماجرا جدی تر شد و من از کسی که شایعه را پخش کرده و البته از میثاقی که این مسئله را دامن زده بود به دادگاه به صورت رسمی شکایت کردم، اکنون هم منتظر نتیجه شکایتم از دادگاه هستم. احتمالاً نتیجه شکایت من از داماد خانواده علی انصاریان و محمدحسین میثاقی پس از برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ خواهد آمد. البته چون این شکایت مربوط به صداوسیما می‌شود، اطلاع داده‌اند که میثقای را برای پاسخگویی به دادسرا فراخوانده‌اند و یکبار در دادسرا حضور یافته است که همانطور که گفته شد بعد از انتخابات نتیجه نهایی آن اعلام خواهد شد.

تهدید به قتل دکتر علی انصاریان توسط چه کسی بود؟!

پزشک بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مورد اقدامات داماد خانواده علی انصاریان (اژدری) علیه وی گفت: با موج سازی‌های آقای اژدری، صفحات (تقلبی) در فضای مجازی ساخته شد، حتی کسانی تحت تاثیر این موج سازی‌ها مرا تهدید به قتل کردند و یکسری حملات تند دیگر انجام دادند.

ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و ایشان ( داماد خانواده علی انصاریان ) متاسفانه یک لایو بسیار توهین آمیز که در آن کلمات ناصحیح مربوط به مسائل طبی مطرح می‌شد پخش کردند. ایشان به راحتی تصویری از آقای علی انصاریان منتشر کردند که در کنار آن دستگاه نانی ویزیو وجود داشت، بیماران با این دستگاه می‌توانند هم غذا بخورند و هم لحظه‌ای که غذا می‌خورند امکان جدا شدن از دستگاه را دارند، در آن لحظه که دستگاه نانی ویزیو به انصاریان وصل نبود و می‌خواست غذا بخورد و باید هم مثل همه بیماران کرونایی غذا می‌خورد، ایشان تصویری ثبت کرده و منتشر کرد و حاشیه ساز شد.

یک عکس ناراحت‌کننده از علی انصاریان!

وی ادامه داد: علی انصاریان نسبت به انتشار تصاویرش در فضای مجازی در آن شرایط بسیار ناراحت می‌شد. لازم به ذکر است که علی انصاریان با ورود به بیمارستان شخص دیگری را که بسیار به او نزدیک بود به عنوان همراه خود به بیمارستان معرفی کرده بود، ما نیز با آن شخص برای امورات علی انصاریان در ارتباط بودیم و اطلاع نداشتیم که آقای اژدری با انصاریان ارتباط دارد.

همه کاره علی انصاریان در بیمارستان چه کسی بود؟‍

محمدرضا هاشمیان در مورد همراه علی انصاریان در بیمارستان گفت: علی انصاریان خانمی را به عنوان همراه خود معرفی کرده بود که آقای اژدری در لایو ایشان را به عنوان پرستار انصاریان معرفی کرده بود. این درحالی است که در جلسه پزشکی قانونی اعلام شد که خانمی که همراه با علی انصاریان بوده، وکیل رسمی علی انصاریان در بیمارستان بوده و امضای علی انصاریان در برگه‌های بیمارستان نیز این موضوع را ثابت می‌کند. با این حال پزشک اولیه و ثانویه بیمار با این خانم در ارتباط بودند. ضمناً وقتی که من علی انصاریان را دیدم وی تاکید کرد که همه مسائل پزشکی او را به آن خانم بگویم، ما نیز همه شرح حال‌ها و اطلاعات بیمار را با ایشان هماهنگ می‌کردیم.

نتیجه کمیته پزشکی درباره پرونده مرگ علی انصاریان!

دکتر هاشمیان، استاد دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: آقای اژدری (داماد خانواده علی انصاریان) در لایو حرف‌های مبنی بر کم دادن دارو به بیمار و قصورات پزشکی به میان آوردند، در صورتی هفته گذشته در بیمارستان، کمیته پزشکی قانونی تشکیل شد و از طرف دانشگاه بحث‌های کارشناسی سنگینی در این مورد انجام شد و موضوع عدم قصور کادر درمان از طرف دانشگاه اعلام شد، آنها اعلام کردند که چون بیمار دیرهنگام به بیمارستان مراجعه می‌کند، شرایط آمدنش با آمبولانس و ویلچر بوده است و وضعیت مساعدی نداشته است، همچنین همانطور که گفته بودم درگیری ریوی و کبدی شدیدی هم داشته و دارو هایی که همکاران من به ایشان داده بودند و تاثیری نداشتند، تیم پزشکی ما دُز داروها را بررسی می‌کردند، متاسفانه به دلیل وخامت حال ایشان و مراجعه دیرهنگام به بیمارستان ایشان فوت کردند. ما به دلیل درگیری شدید بیمار با کرونا در زمان مراجعه به بیمارستان؛ نتوانستیم موفق عمل کنیم و درمان بسیار سنگین بود، ناگفته نماند کلیه ی امکاناتی که برای ایشان جمع آوری کردیم، در کشور بی‌نظیر بود و هیچ شخص وی‌ای پی دارای چنین امکاناتی نبوده است.

دکترهاشمیان ادامه داد: بیمارستان فرهیختگان و گروهی که در آن بیمارستان حاضر شده بودند مورد تایید شخص آقای علی انصاریان بودند و اینجانب به عنوان پزشک مدعو از طرف علی انصاریان و عموی ایشان بر بالین ایشان برای درمان حاضر شدم.

به هرحال اتفاقاتی که در لایو داماد خانواده علی انصاریان افتاد و توهین هایی که به من شد کارزاری را آغاز کرد، کارزاری که ممکن است چند میلیون نفر از آن بدون آن که از اصل ماجرا آگاه بوده باشند حمایت کرده‌اند. بنابراین من به دلیل تشویش اذهان عمومی توسط آقای اژدری و برادر علی انصاریان به دلیل خطاب کردن بنده با الفاظ رکیک شکایت کردم. بنده هیچ وقت به بیماران خودم بی‌توجهی نمی‌کنم و اجازه نخواهم داد تا جوسازی هایی در این رابطه علیه من و همکاران من اتفاق بیافتد.

علت دقیق مرگ علی انصاریان!

پزشک بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مورد علت فوت علی انصاریان گفت: درگیری شدید ریه و کبد به دلیل ابتلا به کرونا باعث مرگ ایشان شد، کرونا بیماری‌ای است که تاکنون برایش هیچ درمان ثابتی تجویز نشده است. به دلیل علاقه‌ای که به آقای انصاریان داشتیم، بدون چشم داشت مالی برای ایشان خدمت کردیم و هیچ پولی از خانواده‌اش دریافت نکردیم، اما این که بخواهند با گذاشتن لایو و بی‌احترامی به کادر درمان به ما توهین کنند به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست.

کادر درمان بی‌چشمداشت در این دوران برای نجات هموطنان که عزیزانشان هستند تلاش کردند ولی این بی‌حرمتی‌ها وقتی بیش از حد توان و تحمل می‌شود باید مورد شکایت قرار گیرد و رسیدگی قضایی صورت بگیرد. از قوه قضاییه درخواست داریم تا به شکایت ما توجه کند تا از گزند هرگونه اتهام و تهمت جدا شوم.

علی انصاریان ۱۱ روز دیر و با آمبولانس به بیمارستان آمد!

دکتر محمدرضا هاشمیان ادامه داد: فردی که اکنون اقدام به شایعه پراکنی می‌کند بهتر بود تا در ۱۱ روزی که علی انصاریان در منزل با کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد تلاش می‌کرد تا علی انصاریان را به بیمارستان ببرد و از او مراقبت شود. اکنون با یک سی تی اسکن می‌توانیم میزان درگیری ریه را تشخیص دهیم، بنابراین اگر آقای انصاریان می‌فهمیدند که باید سی تی اسکن شوند یا پزشک معالج و همراهان ایشان و همین آقایی که شایعه پراکنی کرده او را برای سی تی اسکن راهنمایی می‌کرد، او را از دست نمی‌دادیم. با این حال؛ آن قدر درگیری ریوی انصاریان شدید شد که با آمبولانس به بیمارستان آمد و با وجود ارائه بیشترین امکانات درمانی برای او متاسفانه موفق به بهبودی وی نشدیم.

پزشک معالج علی انصاریان در مورد اتهامات مطرح شده علیه وی گفت: هرکس ادعا و شکایتی نسبت به روند درمان علی انصاریان دارد می‌تواند به پزشکی قانونی مراجعه کند و حتماً این سازمان به شکایت‌های افراد رسیدگی می‌کند. اگر قرار باشد هر کسی نسبت به افراد قبل از اینکه هیچ گونه اتهامی نسبت به آنها اثبات شود، در فضای مجازی شائبه ایجاد کند درست نیست.

فیلمی که به یاد علی انصاریان اکران می‌شود

 آیین دیدار فیلم‌های کوتاه «هفت» با حضور عوامل و بازیگران فیلم‌های کوتاه این مجموعه، روز پنجشنبه ۲۰ خرداد ساعت ۱۸ در موزه سینما برگزار می‌شود.

مجموعه فیلم‌های کوتاه «هفت» یکی از پر بازیگرترین و پر ستاره‌ترین اکران‌های اخیر بسته‌های فیلم کوتاه در هنر و تجربه است. از جمله بازیگرانی که در مجموعه فیلم‌های کوتاه «هفت» حضور دارند، می‌توان به پژمان جمشیدی، زنده‌یاد علی انصاریان، میلاد کی‌مرام، شبنم قلی‌خانی، علیرضا ثانی‌فر، امیرحسین مدرس، محمدرضا غفاری، حسین سلیمانی، سوگل خلیق، امید روحانی، بابک بهشاد، فرهاد قائمیان، علیرضا استادی، رضا اخلاقی‌راد، نیلوفر کوخانی و کیوان پرمر اشاره کرد.

بر این اساس، اکران افتتاحیه مجموعه «هفت» از سوی فیلمسازهای این مجموعه، به زنده‌یاد علی انصاریان تقدیم خواهد شد.

فیلم‌های این مجموعه عبارتند از «قفل» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی جوان، «تردید» به کارگردانی علی تصدیقی و تهیه‌کنندگی فرهاد قدیمی، «سکون» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی برجیان، «سقف کاذب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن نجفی مهری، «قوها سوار بر بادند» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مشترک امیرمهدی صادقی و مریم حیدری دانایی، «لِگو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فریار حسینی و «قطعه ۸۵» به کارگردانی شهرام مسلخی و به تهیه‌کنندگی اعظم سازور و مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران.