به گزارش پایگاه خبری نشان :

 روز گذشته قیمت سکه در همان ابتدای کار از کانال ۱۱ میلیون تومان عقب نشست و در پایان کار معاملات نقدی نیز زیر همین مرز بسته شد اما پس از معاملات نقدی و در بازار پشت خط ورق برگشت. موج دوم خریدها در بازار سکه، شماری از معامله گران را غافلگیر کرد. سکه که در ابتدای روز شنبه به بالای مرز ۱۱ میلیون تومانی رفته بود، به سرعت با سودگیری معامله گران مواجه شد

این اتفاق برای بسیاری از بازیگران قابل پیش بینی بود، ولی چیزی که کمتر کسی تصور می کرد، ضد حمله خریداران به بازار پس از ساعت ۶ بعدازظهر بود. تحت تاثیر موج دوم خریدها، سکه در معاملات پشت خطی یک بار دیگر مرز ۱۱ میلیون تومانی را شکست و حتی به بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی رسید. برگشت سکه به بالای سقف روزانه، پس از اصلاح اوایل روز، برای برخی تحلیلگران فنی به معنای آن است که خریدهای خود را با اطمینان بیشتری بالا ببرند. اگر بازارساز می خواهد در روز جاری مانع از تثبیت سکه بالای مرز ۱۱ میلیون تومانی شود، نیاز است که قیمت دلار به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی نرود.

1IDLCo4cweFh

  • افزایش حباب سکه های کوچک

ارزش ذاتی سکه امامی بعدازظهر روز شنبه بالای سطح مهم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار داشت و حدود ۳ درصد از ارزش بازاری فلز گران بهای داخلی دور بود. چنین فاصله ای در بازار سکه امامی ماه های اخیر چندان غیرطبیعی نبوده است، ولی در بازار سکه های کوچک، حباب کمی در حال بزرگتر شدن است. دیروز نیم سکه نزدیک به ۱۷ درصد بالای ارزش ذاتی خود معامله می شد و ربع سکه نزدیک به ۵۴ درصد بیشتر از قیمت واقعی خود در بازار به فروش می رسید. برخی فعالان باور دارند، افزایش نامتناسب قیمت سکه های کوچک به معنای ورود تقاضای معامله گران خرد به بازار است. با این حال، اگر جهت قیمت تغییر کند، افت بیشتری در انتظار نیم سکه و ربع سکه در مقایسه با سکه امامی خواهد بود.

PUegZX0uFVpi