به گزارش پایگاه خبری نشان :

برای بسیاری از افراد رخ می‌دهد که وقتی مشغول کار‌های خود هستند، ناگهان حس کنند که گرسنه هستند و نیاز به خوراکی‌های شیرین دارند، اما مصرف بی رویه شکر می‌تواند منجر به چاقی یا دیابت شود؛ بنابراین بسیار مهم است که بدانیم چه راهکار‌هایی می‌توانند ولع مصرف شکر را کنترل کنند.

برخورداری از رژیم غذایی متنوع که احساس شادابی داشته باشد به شما کمک می‌کند تا ولع مصرف شکر را از بین ببرید:

از یک تکه میوه لذت ببرید

اغلب میوه‌ها به طور طبیعی شیرین و سرشار از فیبر هستند و به ما کمک می‌کند احساس سیری کنیم. همچنین دارای مزایای زیادی از جمله آنتی اکسیدان‌هایی هستند که به بدن و پوست ما برتی جوان و سالم ماندن کمک می‌کنند. آموزش بدن به میل میوه به جای قند فرآوری شده برای سلامت کلی شما بسیار مفید خواهد بود.

یک میان وعده سالم بخورید

در بسیاری از موارد، گرسنگی بیش از حد، باعث می‌شود ولع به مواد قندی داشته باشیم، بنابراین بهتر است بدن خود را با میان وعده‌های غذایی سالم سیر نگه دارید تا احساس ولع به مواد قندی را تجربه نکنید.

هیدراته بمانید

هیدراته ماندن بدن مزایای بی شماری دارد. یکی از این مزایا این است که مانع از ولع قند و گرسنگی می‌شود، ما اغلب تشنگی خود را با گرسنگی اشتباه می‌گیریم، بنابراین بهتر است با نوشیدن آب بدن خود را هیدراته نگه دارید.

از غذا‌های شور پرهیز کنید

این ممکن است اشتباه به نظر برسد، زیرا نمک و شکر کاملاً مخالف یکدیگر هستند، اما خوردن مقدار زیادی غذای شور می‌تواند ولع مصرف قند ایجاد کند. نمک برای چاشنی عالی است، اما از غذا‌های فوق العاده شور خودداری کنید. آن‌ها می‌توانند اشتیاق به غذا‌های شیرین را تحریک کنند.

در هر وعده پروتئین و فیبر بخورید

همه ما می‌دانیم که پروتئین در رژیم غذایی چقدر مهم است، اما اطمینان از داشتن مقدار کافی در هر وعده غذایی نیز برای جلوگیری از ولع مصرف قند مفید است. پروتئین و فیبر به جلوگیری از افزایش قند خون که باعث میل شما به قند بیشتر می‌شود، به کاهش جذب قند کمک می‌کنند. بعلاوه، آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا مدت زمان بیشتری سیر بمانید.