به گزارش پایگاه خبری نشان :

3 مرد مسلح در نقش مامور در منطقه سعادت آباد اقدام به اخاذی و سرقت می کردند.

سرهنگ کارآگاه "مرتضی نثاری" معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران گفت: اوایل دی ماه سال جاری پرونده ای با موضوع سرقت مسلحانه تحت عنوان مامور از کلانتری 134 شهرک قدس به دستور بازپرس پرونده به اداره یکم پلیس آگاهی تهران ارجاع و تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شد.

سرقت مسلحانه در نقش مامور

وی عنوان کرد: شاکی پرونده که مرد جوانی بود، به کارآگاهان اظهار کرد، ساعت 7 عصر در میدان کتاب منطقه سعادت آباد بودم که خودروی پژو 405 سفید رنگ با 3 سرنشین که لباس سبزرنگ به تن داشتند و مجهز به تجهیزات نظامی از قبیل دستبند و اسلحه بودند، جلوی من را گرفته و ادعا کردند به دلیل مظنونیت باید سوار بر خودرویشان شوم.

این مقام انتظامی افزود: شاکی ادامه داد، این مردان ابتدا به دستانم دستبند زدند و سپس داخل خودرو همه مدارک، مبلغ 6 میلیون تومان پول نقد که همراهم بود، ساعت مچی گرفته و سپس به بهانه بررسی کارت های بانکی که آیا متعلق به خودم است کارت ها را در دستگاه خودپرداز همراه (POS) که در دست داشتند، می کشیدند و رمز آن را از من می پرسیدند.

وی گفت: شاکی افزود، این مردان پس از دقایقی دستبند را از دستانم باز کردند و مرا از خودرو پیاده و ادعا کردند هر زمان که تماس بگیرند باید خودم را به کلانتری برسانم. پس از پیاده شدن از خودروی آنان بلافاصله به سراغ دستگاه خودپرداز رفتم متوجه شدم آنها با استفاده از دستگاه خودپردازی که همراهشان بود از حسابم پول برداشت کرده اند.

دستگیری سارقان مسلح

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: کارآگاهان در ادامه تحقیقات برای دستگیری سارقان مسلح و مامور نما وارد عمل شدند و در بررسی های ابتدایی توانستند، شماره حسابی که وجوه شاکی به آن واریز شده است را شناسایی و در ادامه مشخصات صاحب حساب که متعلق به مردی به نام "اسد" بود به دست آوردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی "اسد" را در غرب تهران در مخفیگاهش دستگیر کردند، اضافه کرد: متهم در حالی که تصویرش از سوی شاکی پرونده مورد شناسایی قرار گرفته بود اصرار بر بی گناهی می کرد و ادعا کرد که دستگاه pos را در اختیار برادر همسرش که "حامد" نام دارد قرار داده است و از سرقت اموال شاکی بی اطلاع است که در ادامه دومین متهم نیز در عملیات پلیسی دستگیر شد.

وی توضیح داد: "حامد" در تحقیقات پلیسی، منکر ادعای "اسد" شد و در ادامه تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی با همکاری اسد معترف شد.

سرهنگ نثاری گفت: "اسد" که اصرار بر بی گناهی داشت، ماموران او را در بین چند متهم دیگر قرار دادند و شاکی پرونده وقتی برای شناسایی پای در اداره پلیس گذاشت در بین چند متهم دیگر "اسد" را شناسایی کرد.

این مقام پلیسی در پایان گفت: "اسد و حامد"، هر 2 از عاملان سرقت مسلحانه و مامورنما به دستور بازپرس ناحیه 34 با قرار وثیقه روانه زندان شدند. تحقیقات برای شناسایی متهم دیگر پرونده و کشف جرایم احتمالی سارقان مامور نما در دستور کار ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار دارد.