به گزارش پایگاه خبری نشان :

فهمیدن نوع گروه خونیتان واقعاً آسان است، تمام آنچه که نیاز دارید لوله های آزمایش با 3 نوع معرف های مختلف شامل:a, b و rh می باشد و یک نمونه خون، مقداری خون را در هر لوله آزمایش می ریزند و به دنبال محتویات آن می گردند، جمع شدن به این معنی است که خون با همان آنتی بادی که در خود دارد واکنش نشان می دهد و اینگونه است که دانشمندان نوع خون ما را مشخص می کنند، حالا که می دانید نوع خون چگونه تعیین می شود

 

ایده این است که نوع خون ما ارتباط نزدیکی با توانایی بدن مان برای هضم مواد غذایی خاص دارد، بنابراین هر نوع گروه خونی، رژیم غذایی خاصی را برای فرد تعیین می کند تا به بهترین و سالم ترین زندگی خود ادامه دهد، این رویکرد توسط پیتر جی.دی آدامو، پس از انتشار کتابی در سال 1996 منتشر شده اما هیچ توافقی مبنی بر اینکه آیا واقعاً کار می کند یا خیر وجود ندارد زیرا هیچ تحقیقی وجود ندارد که این نظریه را درست یا نادرست نشان داده باشد.

هر گروه خونی تغذیه ای متفاوت

نوع A:

برای افرادی که گروه خونی A دارند, رژیم غذایی گیاه خواری پیشنهاد می شود، گفته می شود که افراد گروه خونی A سطوح پایینی از اسید معده دارند و نمی توانند پروتئین و چربی حیوانی را خوب هضم کنند و به همین دلیل پیشنهاد می شود که آن ها مقدار زیادی میوه، سبزیجات و حبوبات را بخورند، لازم به ذکر است که داشتن این مواد غذایی در طبیعی ترین حالت ممکن - تازه و ارگانیک بدون هیچ گونه مواد زائد دیگر مفید است.

چنانچه اشاره کردیم دارندگان این نوع گروه خونی آنزیم های گوارشی با محدودیت عملکرد دارد برای همین باید مصرف گوشت قرمز، لوبیا و مرغ، ماهی و لبنیات را تا حد امکان محدود کنند.

غذاهای مناسب برای گروه خونی نوع A

تغذیه گروه خونی نوع B:

براساس این کتاب افرادی که گروه خونی B دارند، همه چیز خوار هستند، اما غذا هایی مانند ذرت, گندم, گوجه فرنگی و بادام زمینی ها می توانند باعث افزایش وزن ، خستگی و هیپوگلیسمی در این افراد شوند، غذای دیگری که افراد با این نوع گروه خونی باید از آن اجتناب کنند مرغ است، حتی اگر این گوشت بدون چربی باشد می تواند منجر به سکته و اختلالات ایمنی در افراد گروه خونی B شود، بهتر است مرغ را با بره, بز یا گوشت های دیگر جایگزین کنید.

بخش تغذیه نمناک اشاره کرده است که مصرف گوشت مرغ و طیور، عدس، ذرت ، گندم سیاه و هر نوع تخمه تا حد ممکن نباید در برنامه غذایی دارندگان این گروه خونی قرار داده شود.

افرادی که گروه خونی B دارند تا حد ممکن از مصرف گوشت و مرغ خودداری کنند

تغذیه گروه خونی نوع AB:

گروه AB نادرترین و جدید ترین نوع خون است، این ترکیب دارای توارث مختلط از انواع A و B است، افراد دارای این نوع گروه خونی, اسید معده کم مانند نوع A دارند اما مانند گروهB سازگار با گوشت هستند، تخم ها، غذا های دریایی و سبزیجات برگدار برای این گروه خونی مناسب هستند، همچنین توصیه می شود که غذای کمتری بخورند زیرا برای هضم آن ها بهتر است.

مصرف گوشت گاو ، مرغ ، ذرت و کافئین و گندم سیاه جزو نخوردنی های برنامه غذایی این گروه خونی است.

مصرف غذاهای دریایی برای گروه خونی AB مناسب است

تغذیه گروه خونی نوع O :

افراد گروه خونی O احتمالاً دارای اسید معده بالایی هستند و توانایی بسیار خوبی برای هضم پروتئین و چربی حیوانات را دارند، به همین دلیل رژیم غذایی با کیفیت بالا، گوشت، ماهی، سبزیجات و میوه ها برای آن ها بهتر عمل می کند، کربوهیدرات ها همانند غلات و حبوبات را به آسانی به عنوان چربی در سیستم خود ذخیره می کنند، پس اگر شما جزو این گروه خونی هستید بهتر است از آن ها دوری کنید.

لازم به ذکر است افرادی با گروه خونی O مصرف غلات و گندم ، نخود، لوبیا، بادام زمینی و عدس را تا حد امکان باید در برنامه غذایی خود کم و محدود کنند.

خوردنی ها و نخوردنی های هر نوع گروه خونی

در این کتاب همه این توصیه ها آسان و خوب به نظر می رسد, اما زندگی واقعی چیست؟

مطالعات انجام شده در سال 2014 نشان داد افرادی که این رژیم پیشنهادی را دنبال کرده اند بهبود سلامتی داشته اند. با این حال این بهبود ها مرتبط با نوع خون نبود، در هر صورت تمام برنامه های رژیم غذایی سالم هستند و با رژیم ورزشی همراه هستند آن ها می توانند به سبک زندگی سالم تبدیل شوند و سلامت کلی بدن شما را بهبود بخشند.